Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,083,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " زمين شناسی " با موضوع " فرآیندهای هیدروژئوشیمیایی و ویژگی های شیمیایی اطراف کوه سهند، شمال غرب ایران " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
فرآیندهای هیدروژئوشیمیایی و ویژگی های شیمیایی اطراف کوه سهند، شمال غرب ایران
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Appl Water Sci
سال انتشار
2013
کد محصول
1014173
تعداد صفحات انگليسی
11
تعداد صفحات فارسی
12
قیمت بر حسب ریال
1,083,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
3 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

آنالیز شیمیایی 21 چاه آب در منطقه­ ی سهند، شمال غرب ایران به ­منظور تعیین فرآیندهای هیدروژئوشیمیایی و غلظت زمینه ­ی یون­ها، فلزات سنگین و ردیاب در این منطقه ارزیابی شده است. تیپ­ های هیدروشیمیایی غالب Ca–Mg–HCO3, Ca–SO4 و Na–Cl هستند که در نمونه ­ی گروه­ های مختلف متفاوت هستند. pH و Eh آب زیرزمینی در منطقه­ ی موردمطالعه نشان‌دهنده‌ی ماهیت اسیدی تا قلیایی نمونه­ ها در گروه II، ماهیت اسیدی در گروه I و خنثی در گروه III است. همچنین در گروه III نسبت به گروه I و II، شرایط اکسیداسیون غالب است، در حالی که در گروه ­های دیگر شرایط نسبتاً کاهشی غالب است. به­ دلیل کانی­سازی مس و سایر فلزات در سایت I و II، غلظت مس، آرسنیک، طلا و سایر فلزات در این گروه­ های آبی بالاتر از گروه III است.

1-مقدمه

کیفیت پایین آب زیرزمینی به دلیل افزایش وابستگی به آب زیرزمینی به ­عنوان منبع آب برای حفظ کیفیت زندگی توجه سراسر جهان را به خود جلب کرده است. تغییر در شیمی آب زیرزمینی عمدتاً تابع برهمکنش بین آب زیرزمینی و ترکیب معدنی مواد آبخوانی است که از طریق آن حرکت می­کند....

 میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله زمين شناسی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده زمين شناسی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:





Hydrogeochemical
Sahand
Groundwater
Metal concentration

ثبت سفارش جدید