Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,083,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " پزشكی " با موضوع " تائید میزان دوز عدسی چشمی در IMRT به وسیله معیار ماسفت " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
تائید میزان دوز عدسی چشمی در IMRT به وسیله معیار ماسفت
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Medical Dosimetry
سال انتشار
2018
کد محصول
1014245
تعداد صفحات انگليسی
6
تعداد صفحات فارسی
15
قیمت بر حسب ریال
1,083,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
800 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

عدسی چشم به عنوان یکی از حساس ترین قسمت های بدن در برابر پرتو شناخته می شود. پرتودرمانی با شدت تنظیم شده (IMRT) تائید دوز مناسب برای درمان را پیچیده نموده و باعث می شود تا رعایت استانداردهای در سطح بالا برای محاسبه دوز الزامی باشد. هدف از این کار مطالعاتی بررسی دقت دوز محاسبه شده برای عدسی چشم از طریق معیارهای مورد استفاده در سیستم دوزیمتری ماسفت یا ترانزیستور اثر میدانی نیمه رسانای اکسید-فلز می باشد. شانزده طرح IMRT درمانی مربوط به بیماران سر و گردن به داخل یک فانتوم سر شبیه انسان کپی برداری شدند. داخل چشم های فانتوم سر دو دتکتور ماسفت به شکل عدسی های چپ و راست تعبیه شده و با دو لایه موم پارافین به ضخامت 5 میلی متر پوشانده شدند. نتایج ارزیابی با مقادیر محاسبه شده برای گرید دوز با ابعاد یکی میلی متر مقایسه گردیدند. شانزده طرح IMRT ارائه و 32 دوز عدسی چشم اندازه گیری شده برای آنالیز حاصل شدند. از دوزیمتری ماسفت می توان برای تائید دوز عدسی چشم استفاده کرد، اندازه گیری های ما نشان داد که طرح درمانی مورد استفاده در کلینیک ما می تواند شیوه مناسبی برای ارزیابی دوز عدسی های چشم ارائه دهد. متوسط اختلاف بین مقدار اندازه گیری شده و مقدار محاسبه شده معادل 3.4±6.7% و بیشترین اختلاف معادل 14.3% بود که با معیار پذیرش تعیین شده از سوی انجمن فیزیکدانان آمریکا در کارگروه پزشکی 53 مطابقت دارد. این معیار جهت محاسبه دوز پرتو خارجی در میدان های به شکل کالیماتور چند تیغه ای و برای نواحی برجسته در نظر گرفته شده است. 

1-مقدمه

معمولا قبل از درمان یا در حین درمان دوزهای پرتودهی که به اندام های حیاتی بدن ارائه می شوند می بایست مورد تائید قرار بگیرند. کاربرد گسترده و جهانی پرتودرمانی با شدت تنظیم شده (IMRT) مساله تائید دوز را پیچیده نموده و باعث می شود تا رعایت استاندارد های با سطح بالا برای محاسبه دوز الزامی باشد. ساختارهای طبیعی و متعددی مانند عدسی های چشم، تخمدان ها و بیضه ها که تحت پرتودرمانی قرار دارند به شدت از سطح مقاومتی پائینی در برابر پرتوها برخوردار هستند....

 میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله پزشكی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده پزشكی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Eye lens dose
Dose verification
MOSFET

ثبت سفارش جدید