Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
880,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " زيست شناسی " با موضوع " روش های کنونی برای تحقیقات در زمینه ژنوم کلروپلاستی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
روش های کنونی برای تحقیقات در زمینه ژنوم کلروپلاستی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
African Journal of Biotechnology
سال انتشار
2010
کد محصول
1014290
تعداد صفحات انگليسی
7
تعداد صفحات فارسی
12
قیمت بر حسب ریال
880,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
303 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

کلروپلاست یک اندامک سلولی مهم اتوتروف است که دارای ملکول DNA دو رشته ای، حلقوی و مستقل به نام ژنوم کلروپلاستی می باشد. DNA کلروپلاستی (cpDNA) دارای ژن های ضروری برای حفظ و عملکرد خود می باشد. چند جزء از فتوسیستم ها و پروتئین هایی که در مسیرهای بیوسنتزی نقش دارند نیز توسط ژنوم کلروپلاستی کد می شوند. تحقیق در مورد خزانه ژنتیکی این اندامک به علت طبیعت محافظت شده، اندازه کوچک، سازماندهی ژنی پایدار و توانایی بیان ترانس ژنیک آن حیاتی می باشد. بنابراین اطلاعات در مورد توالی cpDNA در تحقیقات فیلوژنتیک و تاکسونومی ملکولی گیاهان سودمند می باشد. تلاشها برای توالی یابی ژنوم کلروپلاستی با تکنولوژی های کلونینگ متداول و توالی یابی زنجیره-انتهایی آغاز شده است. پایگاه داده های مانند CGDB و GOBASE در میان سایرین بیشتر تثبیت شده و توالی های cpDNA کامل تری گزارش شده اند. در حال حاضر تکنیک های بیولوژی ملکولی ظریفی شامل توالی یابی تفنگی، تکثیر حلقوی غلتان (RCA)، تکثیر، توالی یابی و تفسیر پلاستئوم (ASAP) و توالی یابی نسل بعدی برای تسریع در خروجی داده ها استفاده می شوند. افزایش چند برابری در واگذاری توالی های cpDNA در پایگاه داده های نوکلئوتید، چالش در آنالیز داده های عمیق ظهور تفسیر، گردایش و نرم افزار فیلوژنتیک را القا می کند. اخیرا نرم افزار بیوفورماتیکسی برای بررسی های ژنوم کلروپلاستی گزارش شده که متشکل از DOGMA برای تفسیر، موقعیت SCAN-SE, ARAGON و PREP برای آنالیز RNA و نظر CG برای آنالیز مقایسه ای/ ساختاری نقشه حلقوی می باشد. الگوریتم های سریعتری برای ساختن مجدد فیلوژنتیک براساس نظم-ژن و آنالیز خودراه انداز توجه جامعه محققین را به خود جلب کرده است. روش های کنونی در استراتژی های توالی یابی و بیوانفورماتیکس با رفرنس به ژنوم های کلروپلاستی پتانسیل بالایی انجام می شود که جنبه های پنهان این اندامک سلولی اجدادی را مشخص کند.

1-مقدمه

کلروپلاست اندامک سلولی ضروری است که در سلول های گیاهی و جلبک های فتوسنتز کننده یافت می شود. براساس فرضیه تکاملی، کلروپلاست توسط درون همزیستی بین پروتیست های غیرفتوسنتز کننده و سیانوباکتری های فتوسنتز کننده تکامل یافته است....

 میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله زيست شناسی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده زيست شناسی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


Organelle genomics
sequencing strategies
sequence analysis tools

ثبت سفارش جدید