Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,314,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " زمين شناسی " با موضوع " ساخت، آزمون و کاربرد متالوژن ژئوشیمیایی طلا: مطالعات موردی در چین " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
ساخت، آزمون و کاربرد متالوژن ژئوشیمیایی طلا: مطالعات موردی در چین
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Journal of Geochemical Exploration
سال انتشار
2019
کد محصول
1014352
تعداد صفحات انگليسی
11
تعداد صفحات فارسی
22
قیمت بر حسب ریال
1,314,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

به منظور ردیابی مواد زمین شناسی بر مبنای داده‌های برداشت ژئوشیمیایی، یک متالوژن طلا با توجه به ایده ژن ژئوشیمیایی ساخته شد. یازده عنصر در متالوژن طلا شامل Ti ، Sb ، Th ، Bi ، Nb ، Au ، Zr ، Ag ، La ، Pb و Y به صورت توالی قرار می‌گیرند. مقادیر مرجع برای نرمالایز کردن مقادیر 11 عنصر در خط طیفی ژن نیز پیشنهاد شده است. متالوژن طلا از کانسنگ ایده‌آل یا نمونه کانی‌سازی شده ایده‌آل طلا 12020202020 است اما ژن نمونه زمینه ایده‌آل 10202020202 است. خصوصیات توارث، وراثت، تغییرپذیری و شباهت فلز در 8 پروفیل هوازدگی تولید شده بر روی گرانیت، گرانوديوريت، بازالت، آندزيت، شيست در خارج از نواحی کانساری طلا و 3 پروفيل هوازدگي ایجاد شده بر روی دولوميت، شيست و آندزيت در داخل مناطق کانساری طلا در چين آزمون شده است. با توجه به معیار مقدار 80% شباهت بین دو ژن که به عنوان ژن مشابه در نظر گرفته می شوند، متالوژن طلا در هنگام هوازدگی در انواع مختلف سنگها از توارث، وراثت و شباهت پایداری برخوردار است اما در برخی موارد نیز ممکن است تنوع را نشان دهد. مقدار تشابه 40% متالوژن طلا با کانسنگ ایده‌آل را می‌توان ملاک تشخیص نمونه‌های با یا بدون کانی‌سازی طلا دانست. دو پروفیل هوازدگی تشکیل شده بر روی گرانیت با دگرسانی فلدسپات پتاسیم و فیلیت به ترتیب در نزدیکی مناطق کانساری طلا و یک پروفیل عرضی از یک رگه کانسنگ طلا در ناحیه کانساری طلا به عنوان مطالعات موردی برای کاربرد متالوژن طلا انتخاب شده است. نتایج نشان می‌دهد که می‌توان متالوژن طلا را به عنوان یک شاخص تلفیقی در شناسایی کانی‌سازی طلا در اکتشافات ژئوشیمیایی در نظر گرفت.

1-مقدمه

تکنیک ردیابی ژئوشیمیایی در بسیاری از زمینه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و با توجه به روش‌های تجزیه‌ای می‌توان آنها را به دو نوع ردیابی عناصر و ردیابی ایزوتوپها طبقه‌‌بندی کرد…


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله زمين شناسی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده زمين شناسی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:





Weathering profile
Geochemical gene
Gold metallogene

ثبت سفارش جدید