Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,408,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسي شيمی " با موضوع " انتقال جرم جامد – مایع در واکنشگاه بستر چرخان پر شده با قطعه فوم ساختار یافته " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
انتقال جرم جامد – مایع در واکنشگاه بستر چرخان پر شده با قطعه فوم ساختار یافته
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Chinese Journal of Chemical Engineering
سال انتشار
2020
کد محصول
1014460
تعداد صفحات انگليسی
6
تعداد صفحات فارسی
23
قیمت بر حسب ریال
1,408,000
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

واکنشگاه بستر پر شده چرخان (RPB) پتانسیل بالایی برای تقویت فرایند واکنش ­های کاتالیستی ناهمگن دارد. با این وجود، کمبود دانش راجع به انتقال جرم مایع – جامد در واکنشگاه RPB، مانعی برای طراحی و افزایش مقیاس آن است. در این کار، انتقال جرم مایع – جامد در واکنش گاه RPB مجهز به قطعه فوم ساختار یافته به صورت تجربی با استفاده از انحلال مس در پتاسیم دی­کرومات مورد مطالعه قرار می­گیرد. اثر سرعت چرخش و سرعت جریان حجمی مایع و گاز روی ضریب انتقال جرم مایع – جامد (kLS) بررسی شده است. رابطه همبستگی برای پیش­بینی kLS پیشنهاد شد و انحراف بین مقادیر تجربی و پیش­بینی شده در محدوده ±12% بود. ضریب انتقال جرم حجمی مایع – جامد (kLSaLS) در محدوده l-1 0.04 تا 0.14 بود که تقریباً 5 برابر بزرگتر از واکنش گاه بستر پر شده بود. در این کار، بنیانی برای مدلسازی واکنشگاه RPB پر شده از قطعه فوم ساختار یافته برای واکنش کاتالیستی ناهمگن ارائه می­گردد.

1-مقدمه

واکنشگاه بستر پرشده چرخان  (RPB)، جزوی از تجهیزات نوعی فناوری HiGee است که به مدت 3 دهه توسعه یافته است [1]. روتور حلقوی، حول محورش می­چرخد تا میدان سانتریفیوژی در روتور خلق کند که گاز را کاملاً آشفته کرده و مایع را به صورت فیلم­های نازک و قطرات کوچک می­شکافد...


 

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسي شيمی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسي شيمی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



Rotating packed bed
Liquid–solid mass transfer

ثبت سفارش جدید