Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
995,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسي نساجی " با موضوع " بهبود ثبات نوری رنگ های طبیعی بر روی نخ پنبه ای " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
بهبود ثبات نوری رنگ های طبیعی بر روی نخ پنبه ای
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Dyes and Pigments
سال انتشار
2006
کد محصول
1014482
تعداد صفحات انگليسی
8
تعداد صفحات فارسی
12
قیمت بر حسب ریال
995,500
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
624 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

هدف این مطالعه بررسی ثبات نوری رنگ ­های طبیعی مورد نظر (روناس، ورث و وسمه) و تأثیر برخی از آنتی­ اکسیدان­ ها و جاذب­ های UV بر میزان ثبات نوری آنان است.

منحنی میزان رنگ پریدگی نوری روناس و ورث تثبیت شده بر روی پنبه، با منحنی­ های رنگ پریدگی نوع II بیان شده توسط گیلز مطابقت داشت.

این نتایج با نتایج ارائه شده توسط کوکس-کروز مطابقت دارد. وسمه دارای منحنی رنگ پریدگی نوع III بود، که مشابه با منحنی رنگ پریدگی رنگ ایندیگوی ارائه شده توسط کوکس-کروز بود.

ثبات نوری ضعیف این سه رنگ طبیعی در مقایسه با رنگ­های سنتزی هنوز مشخص نیست. اما می­توان با استفاده از برخی مواد افزودنی باعث بهبود این رنگ­های طبیعی شد. در تمامی آزمایش ­ها، استفاده از جاذب­ های UV یا آنتی­ اکسیدان ­ها منجر به بهبود ثبات نوری پارچه­ های رنگ شده شد، که در میان آنان ویتامین C و گالیک اسید دارای بیشترین بازده بودند.

1- مقدمه

از زمان ماقبل تاریخ، از رنگ­های طبیعی برای اهداف مختلفی همچون رنگرزی الیاف طبیعی پنبه، پشم، ابریشم، و همچنین چرم و خز استفاده می­شده است. همچنین از این رنگ­ها جهت رنگرزی محصولات آرایشی، ساخت جوهر، ساخت آبرنگ و رنگ­های نقاشی نیز استفاده می­شدند...


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسي نساجی در موسسه البرز


ثبت سفارش جدید