Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,116,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " روانشناسی " با موضوع " تنهایی و نشانه های افسردگی در بین سالمندان: نقش واسطه امید به زندگی ذهنی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
تنهایی و نشانه های افسردگی در بین سالمندان: نقش واسطه امید به زندگی ذهنی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Psychiatry Research
سال انتشار
2016
کد محصول
1014610
تعداد صفحات انگليسی
5
تعداد صفحات فارسی
11
قیمت بر حسب ریال
1,116,500
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
492 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

تنهایی و نشانه های افسردگی دارای ارتباط نزدیکی با هم هستند و هر دو از نشانگرهای کاهش بهزیستی جسمانی و روانی سالمندان هستند. در سال های اخیر، ادراک ذهنی مدت زمانی که فرد برای زندگی انتظار دارد (امید به زندگی ذهنی) به عنوان یکی از مهمترین پیش بین های کارکرد روانشناختی در آینده و همچنین سلامت جسمانی از اهمیت بالایی برخوردار شده است. مطالعه حاضر به بررسی این موضوع می پردازد که آیا امید به زندگی ذهنی در رابطه بین تنهایی و نشانه های افسردگی در بین نمونه معرف از سالمندان نقش واسطه ایفا می کند یا خیر. داده ها از طریق موج پنجم مطالعه پیمایشی سلامت، سالمندان اسرائیلی و بازنشستگی در اروپا (SHARE-Israel) گردآوری شد. شرکت کنندگان (2210 n=؛ میانگین سنی=70.35) مقیاس های تنهایی، نشانه های افسردگی و سن هدف امید به زندگی را تکمیل کردند. تحلیل رگرسیون سلسله مراتبی چنین پیش بینی می نماید که نشانه های افسردگی منجر به تعامل معنی دار بین تنهایی و امید به زندگی ذهنی می شود. تحلیل های بیشتر نشان می دهند که امید به زندگی ذهنی پایین ارتباط بین تنهایی و نشانه های افسردگی را کمرنگ می سازد. یافته ها بر اساس زحمات و مشکلات امید به زندگی ذهنی بالاتر برای سالمندان تنها مورد بحث قرار گرفته و چند رهنمود عملی پیشنهاد شد.

1-مقدمه

افسردگی یکی از شایع ترین و مخرب ترین مشکلات سلامت روان در بین جمعیت سالمندان است. در حاالیکه 3-1 درصد از سالمندان به اختلال افسردگی عمده دچار هستند (کول و یاف، 1996)، نشانه های افسردگی در 16-8 درصد از این گروه سنی مشاهده می شود (بلیزر، 1989). پیامدهای افسردگی شامل ناتوانی (آلکسونوپولوس و همکاران، 1996؛ کیولا و پاکالا، 2001؛ رای و همکاران، 2012)، پیش آگهی بدتر برای یک شرایط جسمانی یا بیماری خاص (لبوویتز و همکاران، 1997) و افزایش استفاده از خدمات پزشکی (اونوتزر و همکاران، 2001) است...


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله روانشناسی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده روانشناسی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Elderly
Perceived social isolation
Psychological distress

ثبت سفارش جدید