Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
770,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " زمين شناسی " با موضوع " پیشرفت های عمده در ژئوشیمی اکتشافی، 1998-2007 " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
پیشرفت های عمده در ژئوشیمی اکتشافی، 1998-2007
نویسنده/ناشر/نام مجله :
سال انتشار
2010
کد محصول
1016048
تعداد صفحات انگليسی
14
تعداد صفحات فارسی
23
قیمت بر حسب ریال
770,000
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
2 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

ژئوشیمی اکتشافی همچنان نقش مهمی در برنامه های اکتشاف مواد معدنی در تمام مقیاس‌ها دارد. این دهه یک چرخه اقتصادی کامل در صنعت مواد معدنی را در برگرفته است، که طی آن تغییری در تاکید اکتشاف از تسلط طلا و الماس به افزودن طیف وسیعی از فلزات پایه و احیای اخیر اکتشاف اورانیوم ایجاد شده است. افزایش قیمت فلزات و توسعه تکنیک‌های جدید ژئوشیمیایی اجازه داده است که فعالیت‌های اکتشافی در زمین‌هایی که قبلاً مورد کاوش قرار نگرفته‌اند، از جمله مناطقی که با پوشش رگولیتی ضخیم و حمل‌شده مشخص می‌شوند، گسترش یابد. تکامل و اصلاح قابل‌توجهی در مدل‌های پراکندگی ژئوشیمیایی برای رگولیت حمل‌شده، به‌ویژه فرآیندهای مرتبط با کانی‌سازی سولفید اکسیدکننده وجود داشته است. این مدل‌ها باعث پیشرفت بیشتر در روش‌های نمونه‌گیری، تکنیک‌های تجزیه‌ای و رویکردهای تشخیص آنومالی‌ شده‌اند. اندازه‌گیری معمول ویژگی‌های اساسی خاک و آب‌های زیرزمینی، مانند pH، به تشخیص اثرات ژئوشیمیایی و کانی‌شناسی کانی‌سازی مدفون در رگولیت کمک نموده است. تکنیک‌های لیتوژئوشیمیایی جدید برای انتخاب زمین و تشخیص زودهنگام واحدهای معدنی بالقوه توسعه یافته‌اند. هم‌اکنون تولید نقشه‌های رگولیت-لندفرم، شامل مدل‌های سه بعدی، و تکنیک‌های دقیق‌تر برای متمایز کردن منشأ و ماهیت مواد رگولیتی، زیربنای طراحی برنامه‌های اکتشافی در تعدادی از زمین‌ها است. تکنیک‌های مختلف اکتشافی، مانند بیوژئوشیمی و گاز خاک، با استفاده از فناوری‌های جدید احیا شده‌اند. پیشرفت‌های مداوم در محدودیت‌های تشخیص و قابلیت اطمینان روش‌های تحلیلی چند عنصری، توسعه و کاربرد معمول طیف گسترده‌ای از روش‌های استخراج انتخابی ژئوشیمیایی را با هدف شناسایی هاله‌های ژئوشیمیایی ضعیف توسعه‌یافته در پوشش رگولیت حمل‌شده، مجاز کرده است. نتایج حاصل از انبوهی از مطالعات جهت‌گیری استخراج انتخابی نشان داده است که قابلیت اطمینان چنین روش هایی به خصوص در مناطق خشک نامشخص است. نقشه برداری ژئوشیمیایی با چگالی کم از مناطق بزرگ توسط سازمان های دولتی برای اهداف مختلف منابع، زیست محیطی و بهداشتی از جمله جذب اکتشافات معدنی انجام شده است. چنین نقشه‌هایی معمولاً اهمیت اساسی زمین‌شناسی زیرسطحی را بر الگوهای ژئوشیمیایی منطقه‌ای در رگولیت، حتی در مناطق صنعتی نشان می‌دهند. رویکردهای فلسفی و عددی برای تعریف و تشخیص آنومالی‌‌های ژئوشیمیایی همچنان مورد بررسی قرار می‌گیرند. نیاز به تکمیل رویکردهای کلاسیک پارامتری تشخیص داده‌های پرت وجود دارد که به طور معمول برای داده‌های ژئوشیمیایی اعمال می‌شود. همچنین لازم است تکنیک‌های آماری در خصوص این شناخت که الگوهای ظریف و چند متغیره مرتبط با اثرات ژئوشیمیایی کانی‌سازی ممکن است از درون ابر داده اصلی و نه از بیرون و از خوشه های متمایز سرچشمه بگیرند، توسعه یابند و تکمیل شوند.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله زمين شناسی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده زمين شناسی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


Geochemical exploration
minerals
metals
review
advances

ثبت سفارش جدید