Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,314,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی عمران " با موضوع " بهبود عملکرد بتن با سنگدانه‌های بازیافتی با استفاده از الیاف نایلون بازیافتی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
بهبود عملکرد بتن با سنگدانه‌های بازیافتی با استفاده از الیاف نایلون بازیافتی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Case Studies in Construction Materials
سال انتشار
2022
کد محصول
1016100
تعداد صفحات انگليسی
14
تعداد صفحات فارسی
24
قیمت بر حسب ریال
1,314,500
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
4 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

استفاده از سنگدانه‌های بازیافتی درشت (CRA) به عنوان جایگزینی برای سنگدانه‌های طبیعی راه‌حلی سازگار با محیط زیست است که موجب کاهش استخراج منابع طبیعی و اثرات مضر زباله‌های ناشی از تخریب ساختمان‌ها بر محیط زیست می‌شود. با این حال، معمولاً خصوصیات مکانیکی و دوام بتن با سنگدانه‌های بازیافتی درشت (CRA) در مقایسه با بتن معمولی پایین‌تر است. می‌توان ضعف کارایی و عملکرد بتن CRA را با استفاده از الیاف مختلف و مواد چسباننده ثانویه جبران کرد. در این مطالعه، ایده‌ی استفاده از الیاف نایلون بازیافتی (RNF) برای ارتقای شکل‌پذیری بتن با کارایی بالا (HPC) که از سنگدانه‌های بازیافتی درشت (CRA) درست شده است، پیشنهاد می‌شود. بدین منظور، اثر الیاف نایلون بازیافتی (RNF) بر خواص بتن با کارایی بالا (HPC) مورد بررسی قرار گرفت. الیاف نایلون بازیافتی در چهار کسر حجمی مختلف یعنی 0.1%, 0.25%, 0.5%, 1% وارد بتن HPC شد. آزمایشات نشان داد که به طور کلی الیاف نایلون بازیافتی (RNF) به مقاومت فشاری و چگالی HPC آسیب می‌رساند. با این حال، در حجم 0.1%، الیاف نایلون بازیافتی یک اثر مثبت ظاهری بر مقاومت فشاری نشان داد. افزودن RNF در بالا بردن مقاومت کششی شکاف‌خوردگی و مقاومت در برابر ترک بین HPC بسیار مفید بود. همچنین می‌توان از دست دادن مقاومت کششی بتن HPC به دلیل ترکیب 50% و 100% سنگدانه‌های بازیافتی درشت (CRA) را با استفاده از 0.25-0.5% RNF متعادل نمود. جذب آب و نفوذپذیری کلریدی بتن HPC با ترکیب 0.1-0.25% RNF به میزان جزئی کاهش یافت. میزان توصیه شده الیاف نایلون بازیافتی با توجه به حداکثر مقاومت کششی و نفوذپذیری کم بتن HPC حدود 0.25% است. به دلیل اضافه شدن 0.5% RNF، بتن HPC مبتنی بر CRA می‌تواند به مقاومت یا استحکام کششی بالاتری از HPC معمولی دست یابد. بنابراین، برای کاربردهای بارگذاری کششی، بتن HPC مبتنی بر CRA-RNF یک جایگزین شکل‌پذیر و سازگار با محیط زیست برای بتن HPC ساده معمولی در اختیار ما قرار می‌دهد.

1-مقدمه

بتن سیمانی ساده یکی از مصالح ساختمانی پرکاربرد است، زیرا ساخت سازه‌های محکم و ایمن را برای جمعیت جهانی امکان‌پذیر می‌کند. بنابراین، پس از آب دومین ماده پرمصرف است [1]. شهرنشینی مدرن تقاضا را برای بتن افزایش می‌دهد که به مقدار زیادی سیمان، سنگدانه‌ها و آب نیاز دارد. متاسفانه، تقاضای فزاینده برای بتن به قیمت تخریب محیط زیست تامین می‌شود....


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی عمران در موسسه البرز


ثبت سفارش جدید