Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی عمران /

عنوان ترجمه شده مقاله: استفاده از مدل HELP در طراحی سیستم زهکشی در محل دفن زباله

مدل HELP ( ارزیابی هیدرولیکی چگونگی عملکرد لندفیل ها ) جهت آناليز كردن تعادل سطح آب در محل دفن زباله و آب بندي و سيستم سرپوش دار استفاده می شود. در هر صورت شبيه سازي مناسب لايه هاي زهكش عرضي در مدل HELP بخوبي محرز نشده است.

چکیده

مدل HELP ( ارزیابی هیدرولیکی چگونگی عملکرد لندفیل ها ) جهت آناليز كردن تعادل سطح آب در محل دفن زباله و آب بندي و سيستم سرپوش دار استفاده می شود . در هر صورت شبيه سازي مناسب لايه هاي زهكش عرضي در مدل HELP بخوبي محرز نشده است. يك نتيجه ي غلط از نتايج داده هاي مدل مي تواند منجر به يك طرح خطرناك از يك سيستم زهكشي در محل هاي دفن زباله شود. يك مطالعه پارامتري انجام شد تا اهميت استفاده از خصوصيات اندازه گيري شده ي ‌ژئوكامپوزيت ( در برابر قصور چند مورد) به عنوان مقادير وارد شده و تاثير آنها روي مقادير تخمين زده شده ي زهكشي عرضي و دهانه ي آب بند را همانطور كه در نتايج و داده هاي مدل آمده است، نشان دهد. نتايج نشان داده است كه بيشترين مقدار لايه اصلي آب بند، همانطوركه با معادله ي Mcenroe بدست آمده ، تنها وقتي قابل قبول است كه در داخل ضخامت ژئوكامپوزيت قرار گيرد. يك طرح آماده شده است تا استفاده ي مناسب و ورودي و خروجي داده به مدل HELP را نشان دهد. همچنين تاثير به روز رساني داده هاي آب و هوا نيز بررسي شده است.

1-مقدمه

استفاده از ژئونت و ژئوكامپوزيت ها (ژئونت همراه با ژئوتكستايل لامينيت شده روي يك يا هر دو سمت آن) به عنوان لايه هاي زهكشي در دفن زباله ها براي جايگزيني لايه هاي زهكشي خاك معرفي شد تا مساحت و فاصله ها ذخيره شوند و ساختمانها روي اراضي شيب دار آسانتر بنا شوند و نيز وقتي مواد اوليه ي لايه هاي زهكشي خاك به آساني در دسترس نيست، ژئوسينتتيك ها مي توانند تناوب هاي ماندگاري ايجاد كنند. در هر صورت، طرح روش هاي شناسايي سيستم هاي زهكشي ژئوسينتتيك ها وابسته به خروجي مدل HELP به خوبي ساخته نشده اند. 

شكل 1 نوعي سطح مقطع محل دفن زباله را نشان مي دهد. دو وظيفه ي مهم براي لايه ي زهكشي عرضي در يك سيستم پوشاننده وجود دارد كه عبارتند از

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی عمران " با موضوع " استفاده از مدل HELP در طراحی سیستم زهکشی در محل دفن زباله " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
استفاده از مدل HELP در طراحی سیستم زهکشی در محل دفن زباله
نویسنده/ناشر/نام مجله :
GHADA ELLITHY
سال انتشار
2000
کد محصول
1000372
تعداد صفحات انگليسی
11
تعداد صفحات فارسی
16
قیمت بر حسب ریال
940,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
550 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسی عمران , مجموعه مهندسی كشاورزی , محيط زيست را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 940500 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



HELP MODEL
GEOCOMPOSITE DRAINAGE SYSTEMS

تاریخ انتشار در سایت: 2013-12-07
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی عمران در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید