Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده زيست شناسی /

عنوان ترجمه شده مقاله: اپرون ها

ترجمه مقاله درباره اپرون ها، اماده دانلود است. اپرونها (دسته ای از ژنهای تنظیم شده با عملکردهای مرتبط)ویژگی های مشترکی از ژنوم های باکتریایی هستند.اخیرا دسته عملکرد ژنها در یوکاریوتهای مخمرها تا قارچ های رشته ای و گیاهان و جانوران گزارش شده است.

چکیده

اپرونها (دسته ای از ژنهای تنظیم شده با عملکردهای مرتبط)ویژگی های مشترکی از ژنوم های باکتریایی هستند.اخیرا دسته عملکرد ژنها در یوکاریوتهای مخمرها تا قارچ های رشته ای و گیاهان و جانوران گزارش شده است.دسته های ژنی میتوانند شامل ژنهای پارالوگوس  باشد که به احتمال زیادی توسط تکثیر ژنی ,افزایش میابد.با این حال,نمونه های زیادی از خوشه های ژنی یوکاریوتی وجود دارد که  شامل ژنهای غیر همولوگ ولی از نظر عملکردی مرتبط  هستند که ارگانهای ژنی با ویژگی عملکردی مشابه اپرون ارائه میکند که شامل خوشه های ژنی برای  استفاده از Iابع مختلف نیتروژن و کربن در مخمرها برای تولید آنتیبیوتیک ,سموم و عوامل بیماریزا در قارچ های رشته ای , برای تولید ترکیبات محافظتی در گیاهان و برای ایIی ذاتی و تطبیقی  در حیوانات (Iبع عمده سازگاری بافتی) میباشد.هدف این مقاله ,بررسی ویژگی خوشه های  ژنی در یوکاریوتها و پروکاریوتها و اهمیت خوشه ها برای عملکرد موثر میباشد.

1-مقدمه

اپرونها (دسته هایی از ژنهای تنظیم شده با عملکرد مرتبط) ویژگی شناخته شده ی  ژنوم های پروکاریوتی است.بطور کلی ,ژنوم های باکتریایی و آرکیال ,شامل تعداد کم و مشخصی از اپرونهای محفوظ و تعداد بیشتری از اپرانهای نادر است.,خوشه ا ی شدن  ژنهای کار,در یوکاریوتها نیز ازمخمرها تا قارچ های رشته ای و پستانداران و نماتودها و گیاهان اتفاق میافتد.اعضای این خوشه های ژنی یوکاریوتی ,کمک به داشتن عملکرد مشترک اما نه در به اشتراک گذاری توالی شباهت,میکند.بنابراین این خوشه ها,ارگانهای ژنی تابعی را با ویژگی های مشابه اپرونها ارائه میدهد .اگرچه  ژنها بطور معمول به عنوان یک mRNA ی تک در پروکاریوتها رونویسی نمیشوند.این مقاله ,جنبه های ارگان ژنی در پروکاریوتها و یوکاریوتهایی را بررسی میکند که  برای درک اهمیت استقرار و حفاظت و نگهداری و انتشار خوشه های ژنی تابع و نیروهای تکاملی مرتبط است که ساختمان ژنوم را شکل میدهند...


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " زيست شناسی " با موضوع " اپرون ها " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
اپرون ها
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Cellular and Molecular Life Sciences
سال انتشار
2009
کد محصول
1000607
تعداد صفحات انگليسی
21
تعداد صفحات فارسی
41
قیمت بر حسب ریال
1,265,000
نوع فایل های ضمیمه
word+pdf
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده زيست شناسی را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 1265000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده زيست شناسی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Operons

تاریخ انتشار در سایت: 2014-01-23
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله زيست شناسی در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید