Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسي نساجی /

عنوان ترجمه شده مقاله: کاربرد روغن طبیعی روی پوشاک دنیم سبک وزن و آنالیز عملکرد چندمنظوره آن

هدف این مطالعه اجرای تکمیل کاربردی روی پوشاک دنیم با استفاده از روغن های طبیعی به منظور افزایش ارزش محصول نهایی است.

چکیده

هدف این مطالعه اجرای تکمیل کاربردی روی پوشاک دنیم با استفاده از روغن­ های طبیعی به منظور افزایش ارزش محصول نهایی است. پارچه­ های انتخاب شده برای تولید پوشاک دنیم، پارچه ­های %100 پنبه، پنبه/ پلی­استر، %100 تنسل و تنسل/ پلی­استر هستند. تمام این چهار نوع پارچه که با بافت سرژه 1/2 تولید شده ­اند، آهارگیری شده و تحت شستشوی آنزیمی قرار گرفتند. این پارچه ها سپس با ترکیبی از دو روغن طبیعی متفاوت (روغن مرکبات شیرین و گل رز) عمل شدند تا عطر و رایحه در آن­ها ایجاد شود. این پوشاک برای بررسی کارآمدی خواص کاربردی مانند ضد میکروب، ضد قارچ و محافظت در برابر UV مورد آزمایش قرار گرفتند. عملیات تکمیلی از طریق روش رمق­ کشی و ارزیابی نیز توسط استانداردهای AATCC انجام شد. نتایج مشخص کرد که پوشاک پنبه ­ای و پنبه/ پلی­استر در مقایسه با نمونه­ های تنسل و تنسل/ پلی­استر خواص کاربردی بسیار بهتری را نشان می­دهد.

1-مقدمه

به طور متداول، دنیم پارچه­ های 450-400 گرمی با بافت سرژه است که در آن از نخ­های پنبه ­ای ریسیده شده با ماشین رینگ که با رنگ ایندیگو رنگ شده­اند استفاده شده است. بیشتر پارچه­ های جین، %100 پنبه و یا مخلوطی از پنبه و پلی­استر هستند. گاهی اوقات نخ ­های اسپاندکس نیز برای ایجاد راحتی و کشش بیشتر به پارچه اضافه می­شوند. الیاف تنسل که پایه سلولزی دارند نیز به همراه پلی­استر در دنیم به کار می­روند. پنبه قابلیت جذب و راحتی را فراهم می­کند. این پارچه همچنین در اثر پوشیدن و شستشو تمایل به نرم شدن دارد و احساس جین­ های مستعمل را ایجاد می­کند. حضور پلی­استر در پارچه، دوام، استحکام و مقاومت در برابر چروک را فراهم می­کند. همچنین موجب راحتی شستشو شده و مدت زمان لازم برای خشک شدن را نیز کاهش می­دهد. الیاف تنسل نیز مشابه پنبه روی جذب و راحتی اثر می­گذارد...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسي نساجی " با موضوع " کاربرد روغن طبیعی روی پوشاک دنیم سبک وزن و آنالیز عملکرد چندمنظوره آن " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
کاربرد روغن طبیعی روی پوشاک دنیم سبک وزن و آنالیز عملکرد چندمنظوره آن
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Indian Journal of Fibre & Textile Research
سال انتشار
2013
کد محصول
1000693
تعداد صفحات انگليسی
4
تعداد صفحات فارسی
11
قیمت بر حسب ریال
841,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسي نساجی را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 841500 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مهندسي نساجی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Anti-fungal finish
Anti-microbial finish
Citrus oil

تاریخ انتشار در سایت: 2014-03-01
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسي نساجی در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید