Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسي شيمی /

عنوان ترجمه شده مقاله: فرآیند انحلال گاز به همراه حباب های گازی کروی متصاعد

در این مقاله، فرآیند انحلال گاز به همراه متصاعد شدن حباب های گازی کروی شکل به طور تجربی و عددی مورد تحقیق قرار گرفت.

چکیده

فرآیند انحلال گاز به همراه متصاعد شدن حباب های گازی کروی شکل به طور تجربی و عددی مورد تحقیق قرار گرفت. ما یک سیستم آزمایشی را ارائه کردیم که از یک دوربین CCD به همراه یک میکروسکوپ استفاده می کند تا حباب های متصاعد را دنبال نماید. با اندازه گیری اندازه حباب و سرعت تصاعد از روی داده های حرکت حباب که توسط یک کامپیوتر شخصی گرفته می شود، ما توانستیم ضرایب کشش (drag coefficient) و عدد شروود (Sherwood) را برای انحلال حباب های گازی در اعداد رینولدز زیر 100 برآورد نماییم. همچنین ما با حل مستقیم معادله ناویر– استوکس (Navier-Stokes) و معادله همرفت–نفوذ   (convection-diffusion)، ضرایب کشش و عدد شروود را برای انحلال حباب های گازی در یک مایع به طور عددی برآورد نمودیم. نتایج تجربی و عددی توافق خوبی با هم داشتند. به علاوه، ما نتایج تجربی را با چند معادله پیشنهادی برای تخمین ضرایب کشش و عدد شروود مقایسه کردیم و محدوده معتبر برای هر معادله را مشخص نمودیم. در نهایت، بر اساس همبستگی و ارتباط با نتایج عددی، ما معادله ای را برای تخمین عدد شروود در بازه ای ارائه می کنیم که در آن عدد رینولدز کمتر از 100 است و عدد پکلت (Peclet) بزرگتر از 1 است.

1-مقدمه

فرآیند انحلال حباب های گازی کروی از سوی محققان بسیاری به طور نظری و تجربی مورد بررسی قرار گرفته است. بسیاری از این نتایج توسط کلیف و همکارانش (1978) مورد بررسی قرار گرفته اند. در یک مطالعه نظری مهم، لوچیل و کلادربانک (1964)، یک تقریب لایه مرزی را برای میدان تمرکز (concentration field) اطراف حباب به کار بردند و به طور تحلیلی  معادله ای را برای عدد شروود (Sh) انحلال یک حباب گازی با استفاده از توزیع سرعت در سطح حباب به دست آوردند. با استفاده از این معادله، مقدار Sh تحت شرایط عدد اشمیت بالا (Schmidt = Sc) می توان به وسیله مشخص نمودن توزیع سرعت در سطح حباب محاسبه نمود که از عبارات تحلیلی یا از مدلهای عددی به دست می آید. با استفاده از یک توزیع سرعت مفروض، اولریچ و همکارانش (1973) معادله همرفت – نفوذ را به طور عددی حل کردند و ناحیه تمرکز (تراکم) اطراف حباب را محاسبه نمودند....

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " شيمی " با موضوع " فرآیند انحلال گاز به همراه حباب های گازی کروی متصاعد " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
فرآیند انحلال گاز به همراه حباب های گازی کروی متصاعد
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Chemical Engineering Science
سال انتشار
1998
کد محصول
1000735
تعداد صفحات انگليسی
9
تعداد صفحات فارسی
19
قیمت بر حسب ریال
1,083,500
نوع فایل های ضمیمه
Word+Pdf
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده شيمی , مهندسي شيمی را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 1083500 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده شيمی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




low Reynolds number
drag coefficient
dissolution
di¤usion
Sherwood number

تاریخ انتشار در سایت: 2014-03-14
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله شيمی در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید