Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی مکانیک /

عنوان ترجمه شده مقاله: روند تکامل ، کاربردهای بالفعل و بالقوه فرآیند نورد به وسیله گوه های متقاطع

فرآیند نورد به وسیله گوه های متقاطع ( CWR ) یکی از فرآیندهای ساخت و تولید می باشد که تحقیقات آن از سالها پیش آغاز شده اما کاربرد عملی آن در صنعت به چند سال اخیر محدود می شود .

چکیده

فرآیند نورد به وسیله گوه های متقاطع ( CWR ) یکی از فرآیندهای ساخت و تولید می باشد که تحقیقات آن از سالها پیش آغاز شده اما کاربرد عملی آن در صنعت به چند سال اخیر محدود می شود . این فرآیند امکان ساخت قطعات متقارن محوری همچون شفت های پلکانی ، پین ها و پیچ های دو سر رزوه  را در یک مرحله فراهم می کند . در این مقاله ، تاریخچه ای از روند تکامل تکنیک ها و ماشین آلات مورد استفاده در فرآیند مذکور ارائه گردیده که شامل تشریح 5 سیستم و محل استفاده از آن ها می شود . در پایان ، پژوهش های اخیر و چشم اندازی از کاربردهای آتی فرآیند بیان می شود .

1-مقدمه

اصطلاح نورد به وسیله گوه های متقاطع به نوعی از فرآیندهای شکل دهی فلزات اطلاق می شود که در آن ها، یک شمشال استوانه ای از طریق حرکت مماسی نسبی دو ابزار گوه شکل بر روی هم ، دچار تغییرشکل پلاستیک شده و به یک شکل متقارن محوری دیگر درآید . 

ابزارهای نورد را می توان بر روی یک صفحه مسطح ( مانند شکل 1 ) یا بر روی غلتک نصب کرد . استفاده از این فرآیند ، مصرف مواد خام  را 10 الی 20 درصد کاهش داده و تولید را 5 الی 20 برابر می کند . این فرآیند امکان تولید یک مرحله ای پین ها ، پیچ های دو سر رزوه ، شفت ها و سایر قطعات دارای یک یا چند محور تقارن را فراهم می کند . فرآیند CWR در مقایسه با سایر فرآیندهای شکل دهی فلزات ، از لحاظ کاربردهای تجاری فرآیند نسبتا نوینی می باشد . در ابتدا از این فرآیند برای تولید پیش شکل های مورد استفاده در فرآیندهای تولید چند مرحله ای استفاده می شد اما با پیشرفت های حاصل شده ، قابلیت تولید محصول نهایی را نیز پیدا کرد . اگرچه فرآیند CWR در سال 1879 ابداع و ثبت شد [ 1 ] اما کاربردهای  صنعتی آن از سال 1949 و در نتیجه ی پیشرفت های چشمگیر حاصل شده ، آغاز گردید . [ 2[ .

عمده پیشرفت های 30 سال اخیر در زمینه فرآیندهای CWR در شرق اروپا ، ژاپن و به تازگی در چین حاصل شده است . کشور چین با وجود شرکت دیرهنگام در پژوهش های این زمینه ، به انجام پژوهش های گسترده ای در این زمینه نائل گردیده است . علت پیشرفت سریع چین ، فعالیت 5 دانشگاه ، 5 موسسه و بیش از 30 کارخانه در زمینه تحقیقات درباره فرآیند CWR می باشد . در حال حاضر بیش از 200 دستگاه نورد به وسیله گوه های متقاطع در 15 کشور جهان به فعالیت می پردازند . افزایش تقاضا به محصولات پلکانی باعث شده در این زمینه پژوهش های گسترده ای صورت گیرد .

درادامه مقاله، اصول و نحوه چیدمان ابزارهای فرآیند تشریح شده و سپس به روند تکامل ماشین آلات ، بررسی نحوه تغییرشکل قطعه کار و کاربردهای شکل های مختلف قطعات ، پرداخته می شود . سرانجام زمینه های پژوهشی و کاربردهای آتی فرآیند از نظر مولفین ، ارائه می گردد ...

 میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی مکانیک " با موضوع " روند تکامل ، کاربردهای بالفعل و بالقوه فرآیند نورد به وسیله گوه های متقاطع " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
روند تکامل ، کاربردهای بالفعل و بالقوه فرآیند نورد به وسیله گوه های متقاطع
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Int. J. Mach. Tools Manufaet
سال انتشار
1993
کد محصول
1001110
تعداد صفحات انگليسی
34
تعداد صفحات فارسی
75
قیمت بر حسب ریال
1,958,000
نوع فایل های ضمیمه
word+pdf
حجم فایل
3 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسی مکانیک را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 1958000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مهندسی مکانیک در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



CROSS WEDGE ROLLING PROCESS

تاریخ انتشار در سایت: 2014-06-25
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی مکانیک در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید