Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی معدن /

عنوان ترجمه شده مقاله: توزیع انرژی زلزله و ارزیابی خطرات در معدن های زغال سنگ زیرزمینی با استفاده از تحلیل آماری انرژی

این مطالعه، روشی برای ارزیابی خطرات در معادن را بر پایه توزیع انرژی زلزله پیشنهاد می دهد. برای کمینه کردن اثر عوامل خارجی بر روش های متداول، مشاهده ارتعاش در مقیاس بالا در بلند مدت در نه معدن زغال سنگ زیرزمینی در چین انجام شد.

چکیده

 این مطالعه ، روشی برای ارزیابی خطرات در معادن را بر پایه توزیع انرژی زلزله پیشنهاد می دهد. برای کمینه کردن اثر عوامل خارجی بر روش های متداول، مشاهده ارتعاش در مقیاس بالا در بلند مدت در نه معدن زغال سنگ زیرزمینی در چین انجام شد. مقدار زیادی داده از حوادث لرزه ای به دست آمد و به عنوان نمونه آماری به کار برده شد. به منظور سهولت تحلیل، انرژی زلزله با ضوابط یکنواخت، قالب بندی شد. یک آزمون فرضی نابسته به توزیع، برای تعیین احتمالی نمونه لرزه ای اعمال شد. توزیع احتمالی مجموعه داده های لرزه ای، مشخصه های انرژی حوادث لرزه ای ناهنجار و اشتراک آنها با انفجار سنگ مورد بحث قرار گرفت. برون هشته های لرزه ای خطرناک بر اساس قوانین آماری تعیین شد. سرانجام، شیب انرژی لرزه ای، تعیین شد، و ویژه مقادیر انرژی وزني برای تعادل ارزیابی خطر خلق شد. یافته های اصلی ما نشان می دهد که ازآرایش تصادفی حوادث لرزه ای مهار شده است. توزیع انرژی لرزه ای، نابه هنجار است و با دیگر انواع توزیع متداول، تناقض دارد. هر دو مقادیر بحرانی خلاف قاعده مورد استفاده برای تعیین برون هشته های لرزه ای و ویژه مقادیر انرژی وزني برای گرادیان انرژی به طور پیوسته افزایشی، نقشی مثبت در براورد سطح خطرات آن ایفا می کنند. روش جدید ارزیابی در این مطالعه، موثر و عینی نشان داده شده است.

1-مقدمه

وقتی بخش هایی از میدان های معدنی یا یکی از جنبه های کار استخراج می شود، در معادن زغال سنگ زیرزمینی عمیق، ارزیابی مقدماتی خطر انفجار سنگ لازم است. دلیل این امر، این است که درجه بالای خطر بالقوه مربوط به آن است. به عنوان نماد لرزش قوی حاصل از معدن کاوی، انفجار سنگ مقادیر زیاد انرژی کشسان را رها می کند که در توده سنگ های سخت انباشته شده است و ویرانی های جدی در تونل زیرزمینی، ديواره كار، تالار و ماشین آلات معدن کاوی حاصل می شود [1]. تا کنون، روش های اندکی مانند شاخص کل و اتصال چند عاملی، برای ارزیابی خطر آغازین به کار رفته است [2]. این روش ها بسیاری عوامل خارجی، مانند عمق استخراج، خصوصیت مکانیکی زغال سنگ و توده سنگ، ویژگی ساختاری کف و سقف، تغییر در ضخامت رگه زغال سنگ، ساختارهای زمین شناختی و ارزیابی کلی ديواره كار را در نظر می گیرند [3]. به این منظور، سطح خطر با استفاده که با استفاده از این ابزارها تعیین شده است، همیشه با موقعیت عملی به خوبی هماهنگ نیست. به منظور گودبرداری ایمن تر، سطح خطر در بسیاری از موارد، به صورت مصنوعی کمی بالاتر از آنچه واقعاً باید باشد تعیین می شود [4، 5]. در مدیریت خطر، سرمایه گذاری روی نیروی انسانی و منابع فیزیکی و مالی وابسته به ضریب خطر مقتضی است. وقتی سطح خطر تعیین می شود، روش های پیشگیری کننده و اقدامات کنترلی می توانند به موقع و به قدر کفایت در ناحیه خطرناک به اجرا درآیند. اگر بسیار بیش از واقعیت براورد شد، سرمایه گذاری مربوطه بیش از حد خواهد بود. به صورت معکوس، ضریب خطر کمتر، به صورت کلی منجر به اداره ضعیف تر خواهد شد. بنابراین، توجه خاص به ارزیابی خطر برای معدن کاوی ایمن، سود بزرگی برای محققین به همراه خواهد داشت [6-8].

حوادث لرزه ای نیز در ملاحظات مشابه، ارزشمند است. یک حادثه لرزه ای به صورت یک لرزش که سبب ایجاد خطر در معادن زیرزمینی نمی شود، تعیین شده است. با این وجود، این بدان معنی نیست که همه حوادث لرزه ای، انرژی کمتری را پراکنده می کنند و بی خطر در نظر گرفته می شوند. به صورت معکوس، تحت تاثیر تنش درجای پیچیده، برخی حوادث لرزه ای می توانند حتی انرژی بیشتری از انفجار سنگ لرزه مانند رها کنند و می توانند خطر بزرگی از تلفات حاصل می شود اگر این لرزش ها زمان و مکان غلطی رخ دهد...

 میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی معدن " با موضوع " توزیع انرژی زلزله و ارزیابی خطرات در معدن های زغال سنگ زیرزمینی با استفاده از تحلیل آماری انرژی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
توزیع انرژی زلزله و ارزیابی خطرات در معدن های زغال سنگ زیرزمینی با استفاده از تحلیل آماری انرژی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
International Journal of Rock Mechanics & Mining Sciences
سال انتشار
2013
کد محصول
1001136
تعداد صفحات انگليسی
9
تعداد صفحات فارسی
31
قیمت بر حسب ریال
1,281,500
نوع فایل های ضمیمه
word+pdf
حجم فایل
3 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسی معدن را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 1281500 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مهندسی معدن در زمینه کلمات کلیدی زیر است:






Hazard assessment
Energy eigenvalue
Seismic outlier
Distribution test
Seismic energy gradient

تاریخ انتشار در سایت: 2014-06-25
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی معدن در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید