Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده علوم سياسی /

نرم‌افزارگرايي در سياست خارجي آمريكا در قبال جمهوري اسلامي ايران

قدرت نرم، آمريكا، ديپلماسي عمومي، عمليات رواني، جمهوري اسلامي ايران

چکیده

اگرچه در گذشته عوامل اجتماعي، انساني، جغرافيايي، نظامي، اقتصادي و... عناصر تشكيل دهنده قدرت محسوب مي‌شدند ولي امروزه مفاهيمي وراد حوزه روابط بين‌الملل شده كه بدون توجه به آن‌ها در كنار عوامل ياد شده امكان موفقيت در عرصه سياست خارجي براي هر كشوري خصوصاً براي قدرت‌هاي بزرگ كه به دنبال تأثيرگذاري بر ديگران در راستاي منافع ملي خود هستند ميسر نخواهد بود. اگرچه مفاهيمي همچون قدرت نرم، ديپلماسي عمومي، ديپلماسي رسانه‌اي، عمليات رواني و... را كه مي‌توان در قالب «نفوذ راهبردي» از آن‌ها نام برد، در زمان گذشته هم كاربرد داشته‌اند اما توجه به آن‌ها بعد از جنگ سرد، با توجه به پيشرفت‌هايي كه در زمينه فناوري ارتباطات و اطلاعات در عرصه جهاني رخ داده، بيشتر شده و به عنوان يكي از مهمترين ابزارها براي پيشبرد اهداف و رسيدن به منافع مورد توجه بازيگران دولتي و غيردولتي قرار گرفته است.

در اين نوشتار سعي شده تا با ارائه تصويري از ديدگاه‌هاي آمريكا و اقدامات نرم‌افزاري آن عليه جمهوري اسلامي ايران موجبات شناخت هرچه بيشتر شيوه و شگردهاي براندازانه آمريكايي را براي مردم و مسئولين فراهم شود تا در سايه شناخت عميق اين اقدامات، انتخاب راهكارهاي مقابله‌اي براي خنثي‌سازي يا حذف به گونه‌اي شفاف، منسجم، كم هزينه، اصولي و منطقي در قالب برنامه‌ريزي‌هاي راهبردي كلان صورت گيرد.


عنوان مقاله فارسی

نرم‌افزارگرايي در سياست خارجي آمريكا در قبال جمهوري اسلامي ايران

تعداد صفحات فارسی
45
کد محصول
1001244
قیمت بر حسب ریال
841,500
نوع فایل های ضمیمه
word
حجم فایل
47 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این تحقیق آماده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر تحقیق های آماده علوم سياسی را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید محصول مورد نظر محصول مورد نظر و با یک کلیک می توانید محصول مورد نظر خود را دانلود نمایید. محصول مورد نظر خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 841500 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید



تاریخ انتشار در سایت: 2014-07-07
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله علوم سياسی در موسسه البرز

نظرتان در مورد این تحقیق آماده چیست؟

ثبت سفارش جدید