Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده علوم سياسی /

طلايه‌داران مدرنيته جديد (دوران قاجار)

اصلاحات- روسيه- صدارت- وزارتخانه- مكتب- مدرنيته دوران قاجار

چكيده

يورش روس‌ها به ايران در سال 1218 نخستين عملي بود كه عباس‌ميرزا را به واقعيت انحطاط ديرينه ايران زمين واقف ساخت و باعث شد تا وليعهد فتحلي‌شاه كه با تعليم و هدايت بزرگ از سفاهت و رزالت درباريان فاصله گرفته و به ترقي و اعتدال گشورش مي‌انديشيد براي نجات ايران از انحطاط و هدايت آن به سوي ترقي دست به اصلاحاتي زند كه اين اصلاحات از سوي مورخان همان دوره ايجاد بناي جديد اشتهار يافته است. اقدامات اصلاحات عباس ميرزا اگرچه به دليل مرگ زودرس قائم مقام اول و خود وي ناتمام ماند اما همين اصلاحات كه شالوده مكتب ترقي‌خواهي بود توسط اميركبير پرورده همين مكتب پي گرفته شد. اميركبير كه از خانواده پيشه‌ور رود، پدر وي نيز كربلايي محمد قربان آشپرباشي بوده است. وي باهوش و خلاقيت خاص خود تحت نظر قائم مقام اول تربيت يافت و با توجه به اقدامات قبلي كه توسط ميرزا انجام شده بود راه ايشان را ادامه دادند و در زمان حكومت ضعيف قاجار دست به اصلاحاتي زدند از جمله اين اصلاحات؛ 1) اصلاحات سياسي، 2) اصلاحات امور مالي و اقتصادي، صنعتي، كشاورزي، 3) اصلاحات نظامي، 4) اصلاحات فرهنگي، 5) اصلاحات اداري. اما مدت وزارت اميركبير كه 3 سال و چند ماه بيشتر به طول انجاميد باعث شد كه اصلاحات فوق به درستي انجام نشود تا زمان وزارت ميرزاحسين خان سپهسالار (مشيرالدوله) ايشان نيز مكتب اميركبير را ادامه داد ولي به سبك ديگري از كشورهاي اروپايي آن را آموخته بود كه برخي روحانيون اقدامات وي را محكومت كردند زيرا باز كردن پاي بيگانگان در ايران را عمل درستي نمي‌دانستند. از جمله اقدامات وي تشكيل وزارتخانه به سبك اروپائيان، ترتيب دادن استخدام نفرات بنام مستخدمين دولت، احداث جاده‌ها، هتل‌ها، تأسيس روزنامه‌هاي مرتب به زبان فارسي، بوجود آوردن تلفن، برق.

 

 


عنوان مقاله فارسی

طلايه‌داران مدرنيته جديد (دوران قاجار)

تعداد صفحات فارسی
17
کد محصول
1001245
قیمت بر حسب ریال
797,500
نوع فایل های ضمیمه
word
حجم فایل
42 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این تحقیق آماده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر تحقیق های آماده تاريخ , علوم سياسی را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید محصول مورد نظر محصول مورد نظر و با یک کلیک می توانید محصول مورد نظر خود را دانلود نمایید. محصول مورد نظر خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 797500 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید



تاریخ انتشار در سایت: 2014-07-07
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله تاريخ در موسسه البرز

نظرتان در مورد این تحقیق آماده چیست؟

ثبت سفارش جدید