Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی فناوری اطلاعات /

ارزيابي ويژگي هاي انواع سيستم هاي پرداخت الكترونيك

سيستم پرداخت الكترونيك، كارت هاي پرداخت، SSL-امضاي ديجيتال، كيف الكترونيكي، پروتكل انتقال متن هاي امن

 چكيده

در اين مقاله نخست به ارائه كلياتي در مورد سيستم هاي پرداخت الكترونيك پرداخته مي شود. سپس EPS هاي جديد با سيستم هاي قديمي و سنتي مورد مقايسه قرار مي گيرد. همچنين در اين مقاله از انتقال وجوه الكترونيك به عنوان يكي از قديمي ترين سيستم هاي پرداخت الكترونيك ياد مي شود. چهار نوع كارت هاي پرداخت شامل كارت هاي اعتباري، كارت هاي بدهي، كارت هاي قابل شارژ و كارت هاي هوشمند مورد بررسي قرار گرفته و وجوه نقد و چك هاي الكترونيك همراه با چك ها و وجوه نقد سنتي مورد مقايسه قرار مي گيرند. علاوه بر اين، ابزارها و تكنولوژي هاي مختلف جهت ايجاد EPS هاي ايمن مانند امضاهاي ديجيتال، تاييد، رمزنگاري كليد اصلي، گواهي نامه ها و اختيارات ذي صلاح، SSL ها، پروتكل انتقال متن هاي امن با امضاهاي ديجيتال و انتقال الكترونيك كليد هاي عمومي و خصوصي معرفي مي گردد. همچنين در اين مقاله كيف هاي الكترونيك، پرداخت هاي كوچك و ساير سيستم هاي پرداخت مورد بررسي قرار مي گيرد و در نهايت با دو مثال و نمونه از سيستم هاپرداخت الكترونيك كه از عموميت بيشتري برخوردارند و شامل e-cash، Mondex و Netcheck مي شوند ، نتيجه گيري به عمل خواهد آمد.

1- مقدمه

اقتصاد امروزي به مدد رشد و پيشرفت فناوري اطلاعات شاهد تحولات عظيمي بوده است. تلاش براي انجام امور تجاري منجر به ايجاد تحولات گسترده اي در عرصه جهاني شده است كه از آن تحت عنوان تجارت الكترونيك نام مي برند. در چنين فرايندي مبادلات و معاملات بين افراد و شركت هاي بزرگ و كوچك حقوقي به صورت ديجيتالي صورت مي گيرد و ديگر نيازي به حضور فيزيكي افراد و صرف بسياري از هزينه هاي غير ضروري وجود ندارد. پيشرفتهاي جهاني در زمينه اينترنت و صفحات گسترده جهاني باعث شده تا فاصله فروشنده كالا و خدمات و مصرف كننده حذف گردد و انجام عمليات تجاري در كمترين زمان انجام شود.

برخلاف رويه جهاني در زمينه صنعت تكنولوژي اطلاعات و تجارت الكترونيك، عدم كارايي نظام بانكي كشور منجر به نارضايتي مردم و بنگاه هاي صنعتي و تجاري شده است. سرعت پايين انجام عمليات بانكي، تنوع بسيار پايين خدمات ارائه شده، قواعد و روال هاي خسته كننده، نياز به مراجعه به شعب براي انجام عمليات مختلف بانكي همه مسايلي هستند كه نظام بانكي كشور هم اكنون دچار آن مي باشد. مشكلات ياد شده موجب ازدحام جمعيت در شعب ارايه دهنده خدمت و همچنين عدم رضايت مردم شده است.

از طرفي به دليل عدم وجود كانال هاي الكترونيك انتقال وجوه، عموم مردم براي انجام زندگي روزمره خود نيازمند استفاده از پول هستند. با توجه به امنيت پايين حمل و نقل پول، افراد كشور هم اكنون مشكلات عديده اي در اين زمينه دارند. چك هاي تضمين شده (ايران چك) كه در سال هاي اخير به بازار معرفي شده اند تا حدودي توانسته است كه اين مشكل را حل كند. اما اين راه چاره اين نظام فرسوده نيست...


عنوان مقاله فارسی

ارزيابي ويژگي هاي انواع سيستم هاي پرداخت الكترونيك

تعداد صفحات فارسی
16
کد محصول
1001644
قیمت بر حسب ریال
رایگان
نوع فایل های ضمیمه
Word
حجم فایل
38 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این تحقیق آماده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر تحقیق های آماده مهندسی فناوری اطلاعات , علوم اقتصادی , مديريت را مشاهده کنید.
برای اطلاع از تحقیق های آماده جدید، ایمیل خود را وارد نمایید.
در صورت نیاز به کلمه عبور از www.ir-translate.com به عنوان کلمه عبور استفاده کنید


تاریخ انتشار در سایت: 2014-08-08
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
نظرتان در مورد این تحقیق آماده چیست؟

ثبت سفارش جدید