Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مديريت /

بررسی رابطه بین هوش هیجانی و نگرش های فرهنگی سازمانی در کارکنان دانشکده ها و حوزه ستادی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

مقاله هوش هیجانی رایگان

توضیح: دانلود مقاله هوش هیجانی با فرمت word با عنوان " بررسی رابطه بین هوش هیجانی و نگرش های فرهنگی سازمانی در کارکنان دانشکده ها و حوزه ستادی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان" از لینک بالا امکان پذیر است. دانلود مقاله هوش هیجانی" بررسی رابطه بین هوش هیجانی و نگرش های فرهنگی سازمانی درکارکنان دانشکده ها وحوزه ستادی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان " رایگان می باشد. این مقاله فارسی هوش هیجانی به فرمت word و قابل ویرایش می باشد. علاوه بر این مقاله مدیریت، مقاله های فارسی دیگری نیز در بخش تحقیق آماده رشته مدیریت برای شما دانشجویان گرامی رشته مدیریت جمع آوری شده است. امید که مقاله فارسی هوش هیجانی با موضوع بررسی رابطه بین هوش هیجانی و نگرش های فرهنگی سازمانی در کارکنان دانشکده ها و حوزه ستادی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مفید واقع گردد. در ادامه چکیده مقاله هوش هیجانی با عنوان بررسی رابطه بین هوش هیجانی و نگرش های فرهنگی سازمانی در کارکنان دانشکده ها و حوزه ستادی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان  را ملاحظه می کنید.

چکیده

مقدمه: با توجه به اهمیت هوش هیجانی و تأثیر در حوزه های مختلف زندگی از جمله پیشرفت شغلی، رضایت شغلی،محیط کار و عملکرد سازمانی؛ این مقاله به تعیین رابطه بین هوش هیجانی و فرهنگ سازمانی کارکنان دانشگاه پرداخته است.

روش بررسی : پژوهش از نوع توصیفی تحلیلی و مقطعی است که بر روی 168 نفر از کارکنان دانشکده ها و حوزه ستادی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بکارگیری دو پرسشنامه هوش هیجانی(93/0=ά) و پرسشنامه فرهنگی سازمانی هافستد(73/0=ά) انجام شده است. روش نمونه گیری بصورت تصادفی ساده بود. اطلاعات در دو سطح توصیفی و استنباطی (آزمون آماری ضریب همبستگی پیرسون) گزارش گردیده است.

یافته ها : بین هوش هیجانی و فرهنگ سازمانی رابطه ی مستقیم و معنادار وجود دارد(71/0=r)؛ همچنین بین هوش هیجانی و فرهنگ مرد سالاری - زن سالاری رابطه ی معکوس و معنا دار(24/0- =r) مشاهده شد؛ بین هوش هیجانی و سایر مقیاس های فرهنگ سازمانی از جمله فرهنگ فرد گرایی- جمع گرایی، فرهنگ اطمینان- ریسک؛ و فرهنگ توزیع قدرت عادلانه – ناعادلانه رابطه مشاهده نگردید.

بحث:  با توجه به وجود رابطه بین هوش هیجانی و فرهنگ سازمانی در این مطالعه و نیز تأثیر گذاری و تأثیر پذیری برخی از مؤلفه های هوش هیجانی از فرهنگ سازمانی، آموزش همه ی شاخص های هوش هیجانی به منظور رشد و افزایش توانمندی های فردی و شغلی افراد توصیه می گردد.

واژه های کلیدی: هوش هیجانی – فرهنگ سازمانی –  کارکنان - دانشگاه علوم پزشکی اصفهان


عنوان مقاله فارسی

بررسی رابطه بین هوش هیجانی و نگرش های فرهنگی سازمانی در کارکنان دانشکده ها و حوزه ستادی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

تعداد صفحات فارسی
9
کد محصول
1001647
قیمت بر حسب ریال
رایگان
نوع فایل های ضمیمه
Word
حجم فایل
24 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این تحقیق آماده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر تحقیق های آماده مديريت را مشاهده کنید.
برای اطلاع از تحقیق های آماده جدید، ایمیل خود را وارد نمایید.
در صورت نیاز به کلمه عبور از www.ir-translate.com به عنوان کلمه عبور استفاده کنید


تاریخ انتشار در سایت: 2014-08-08
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مديريت در موسسه البرز

نظرتان در مورد این تحقیق آماده چیست؟

ثبت سفارش جدید