Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده حقوق /

جایگاه انگیزه در حقوق جزا

جایگاه انگیزه،حقوق جزا، جرم

جایگاه انگیزه در حقوق جزا

در این بخش از سایت گروه ترجمه تخصصی البرز دانشجویان حقوق می توانند تحقیق آماده با موضوع جایگاه انگیزه در حقوق جزا را دانلود نمایند.

برای پرداختن به این موضوع ابتدا باید انگیزه را تعریف کرده و نقش انگیزه در جرایم عمدی را توضیح دهیم. سپس به بیان انگیزه و نقش آن در مسئولیت کیفری می پردازیم. رابطه انگیزه با جرایم مطلق و جرایم مقید نیز مورد توجه قرار گیرد. البته باید به این موضوع نیز توجه شود که انگیزه امری نسبی و انگیزه و سوء نیت مجرمانه  در افراد متفاوت است. انگیزه و سوء نیت از جهاتی مشابه هم و از جهاتی دیگر با هم متفاوت هستند.

انگيزه در علوم روان شناسي و جرم شناسي مورد مطالعه قرار گرفته است و يکي از مفاهيمي است که در حقوق جزا مورد بحث و بررسي قرار مي گيرد. دانشمندان مکتب کلاسيک، معتقدند که انگيزه نبايد تاثيري در زوال مسئوليت داشته باشد، اما به اعتقاد طرفداران مکتب تحققي چیزی که برای جامعه و نظم آن خطر دارد شخصيت مجرم است نه عمل ارتکابي، و انگيزه يکي از عوامل تعيين کننده شخصيت است، بنابراین انگیزه در تحقق جرم تاثیر دارد.

مقنن ايران نيز با بهره گيري از دو نظام فکري اسلام و انديشه هاي کيفري غرب، انگيزه را در مواردي در تحقق جرم و ميزان مجازات موثر تلقي نموده است. هيچ انسان عاقلي بدون هدف خاص و بدون انگيزه و غرض معين، به ارتكاب هيچ عملي، خاصه ارتكاب جرم مبادرت نمي نمايد.قانونگذار جزائي در ايران، انگيزه ارتكاب جرم را علي الاصول در ماهيت فعل مجرمانه بي تاثير دانسته است.

انگيزه يا داعي، احساس يا نفع يا دفع ضرري است كه بزهكار را به طرف ارتكاب جرم مي كشاند. البته باید توجه داشت که اثبات سوء نیت در هر صورت ضروری است اما اثبات انگیزه در مواردی ضرورت دارد که در مسئولیت یا مجازات تاثیر داشته باشد. انسان در ارتكاب جرم انگيزه خاص و مشخصي دارد. انگيزه در جرائم مختلف، متفاوت است و در ميان مجرمين از يك جرم، هم انگيزه هاي متفاوتي وجود دارد.


عنوان مقاله فارسی

جایگاه انگیزه در حقوق جزا

تعداد صفحات فارسی
30
کد محصول
1001750
قیمت بر حسب ریال
رایگان
نوع فایل های ضمیمه
Word
حجم فایل
54 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این تحقیق آماده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر تحقیق های آماده حقوق را مشاهده کنید.
برای اطلاع از تحقیق های آماده جدید، ایمیل خود را وارد نمایید.
در صورت نیاز به کلمه عبور از www.ir-translate.com به عنوان کلمه عبور استفاده کنید


تاریخ انتشار در سایت: 2014-08-22
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله حقوق در موسسه البرز

نظرتان در مورد این تحقیق آماده چیست؟

ثبت سفارش جدید