Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده زيست شناسی /

عنوان ترجمه شده مقاله: آویز: تنها رویان را معلق نمی نماید

مقاله ترجمه شده با عنوان "آویز: تنها رویان را معلق نمی نماید" را در این صفحه دانلود کنید.

در ادامه می توانید چکیده انگلیسی، ترجمه چکیده و ترجمه بخشی از مقدمه مقاله با عنوان " آویز: تنها رویان را معلق نمی نماید" را ملاحظه نمایید.

Abstract

The suspensor is a terminally differentiated embryonic region that connects the embryo to surrounding tissues during early seed development. Most seed-bearing plant embryos contain suspensor regions, which occur in a wide variety of sizes and shapes, and suspensor-like structures are present in the embryos of some lower land plants. Recent technological advances, including novel genomics approaches, have provided insights into the function of the suspensor and the DNA sequences that control suspensor-specific gene expression. The molecular mechanisms controlling embryo basal-cell lineage specification and suspensor differentiation events are also beginning to be illuminated. Here, we summarize the role of the suspensor in plant embryogenesis and discuss future directions of suspensor biology, including the dissection of suspensor gene regulatory networks

چکیده

آویز یک ناحیه ی رویانی تمایزیافته ی انتهایی است که رویان را طی مراحل ابتدایی تکوین دانه به بافت های اطراف متصل می کند. رویان های بیشتر گیاهان دانه دار دارای نواحی آویزی هستند، که گوناگونی اندازه و شکل وسیعی دارد و ساختارهای آویز مانند در رویان های برخی گیاهان ابتدایی خشکی زی وجود دارد. پیشرفت های تکنولوژیکی اخیر، شامل دستاوردهای ژنومی جدید، دیدگاه هایی را در مورد عملکرد آویز و توالی های DNA فراهم کرده است که بیان ژن ویژه ی آویز را کنترل می کنند. مکانیسم های مولکولی کنترل کننده ی تخصص یافتگی دودمان سلول پایه ای رویان و وقایع تمایز نیز آغاز شده است. در این پژوهش نقش آویز را در رویان زایی گیاهان خلاصه کرده و جهت گیری های آینده ی زیست شناسی آویز شرح داده شده، که شامل بررسی شبکه های تنظیم ژنی آویز می شوند.

1-مقدمه

آویزها باستانی هستند و از نظر ریخت شناسی از ساختارهای رویانی دارای گوناگونی هستند. آویز (شکلa1) ابتدا حدود 170 سال پیش کشف شد، اما بطور اساسی تصور بر این بود که قسمتی از لوله ی گرده است. بررسی های بیشتر تکوین رویان در چند گونه ی گیاهی نشان داد که آویز یک ناحیه ی رویانی ویژه است، رویان را به پوشش دانه متصل می کند و از نظر ریخت شناسی در کل سلسله ی گیاهان در مقابل رویان، گوناگون است. بری مثال، آویز لوبیای سرخ رونده (Phaseolus coccineus)، که یک سیستم مدل کلاسیک برای بررسی فعالیت آویز است، دست کم 200 سلول دارد و در مقایسه با آویز بسیار کوچک تر آرابیدوپسیس (Arabidopsis taliana) که دارای یک ردیف ساده از هفت سلول غول پیکر است (شکل 1). به هرحال هردو دارای یک سری یکنواخت از سلول با یک سلول پایه ای بزرگ در انتهای سفتی خود هستند (شکل 1). از طرف دیگر، آویز ارکیده دارای تنها یک یا چند سلول بزرگ بسیار واکوئول دار می باشد (شکل b1).

گذشته از شکل یا اندازه، آویز از سلول پایه ای پیش رویان دو سلولی مشتق می شود و پیش از آغاز بلوغ مناسب رویان و آغاز کمون (خفتگی دانه) کاملا تمایز یافته است (برای مثال تکوین آویز لوبیای قرمز رونده، شکل a1). طی بلوغ دانه، آویز تحت برنامه ی مرگ سلولی قرار می گیرد و به دنبال جوانه زنی دانه، در تکوین نسل بعدی گیاه شرکت نمی کند (کادر 1). مکانیسم های مسوول انتقال آویز از یک برنامه ی تمایزی به یک برنامه ی مرگ سلولی مشخص نیستند. زیرا آویز در نهایت یک بخش تمایز یافته و بسیار تخصصی شده از رویان است که هیچ نقشی در تکوین گیاه بعدی ندارد، بنابراین نمی تواند به طور مستقل از رویان از نظر شکل و عملکرد در کل سلسله ی گیاهان مورد بررسی قرار گیرد...

 


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " زيست شناسی " با موضوع " آویز: تنها رویان را معلق نمی نماید " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
آویز: تنها رویان را معلق نمی نماید
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Trends in Plant Science
سال انتشار
2009
کد محصول
1001855
تعداد صفحات انگليسی
8
تعداد صفحات فارسی
16
قیمت بر حسب ریال
841,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
778 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده زيست شناسی , بيوتكنولوژی را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 841500 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده زيست شناسی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


suspensor

تاریخ انتشار در سایت: 2014-09-03
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله زيست شناسی در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید