Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مجموعه مهندسی كشاورزی /

بررسی اثر اندازه بذر بر جوانه زنی و بنیه بذر دو رقم سویا ی زودرس گروه رسیدگی 2 و3

اندازه بذر، جوانه زنی بذر،بنیه بذر،رقم،سویا

 

بررسی اثر اندازه بذر بر جوانه زنی و بنیه بذر دو رقم سویا ی زودرس گروه رسیدگی 2 و3

در این تحقیق آماده کشاورزی به بررسی بذر سویا پرداخته شده است. دانشجویان رشته مهندسی کشاورزی می توانند فایل word این مقاله را دانلود نمایند.

اندازه بذر  در سویا یکی از اجزای مهم عملکرد است  که می تواند امکان سازگاری واریته های زراعی را به شرایط محیطی مختلف تحت تاثیر قرار دهد وبر قدرت رویشی اولیه موثر است . به منظور مطالعه اثر اندازه بذر بر جوانه زنی و بنیه بذر دو رقم سویا، آزمایشی در سال 1387 در آزمایشگاه تکنولوژی بذر دانشکده کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز آزمایش به صورت فاکتوریل بر پایه طرح کاملا تصادفی با چهار تکرار اجرا شد. در این آزمایش تیمارها شامل ارقام  و  و اندازه بذر در سه سطح درشت، متوسط و ریز بودند. صفاتی نظیر درصد جوانه زنی، سرعت جوانه زنی، طول گیاهچه، ریشه چه و ساقه چه مورد اندازه گیری قرار گرفتند. نتایج نشان دادند که بذرهای متوسط نسبت به بذرهای درشت و ریز و همچنین بذرهای درشت نیز نسبت به بذرهای ریز از لحاظ صفات اندازه گیری شده روند رو به رشدی داشتند. با افزایش اندازه بذر، درصد جوانه زنی افزایش یافت ولی اثر اندازه بذر روی سرعت جوانه زنی معنی دار نبود. بیشترین طول گیاهچه مربوط به بذرهای متوسط و کمترین آن مربوط به بذرهای ریز بود.

از میان عوامل ژنتیکی که توانایی بذرهای و بنیه بالقوه آن ها را تحت تاثیر قرار دهند، اندازه بذر از جایگاه ویژه ای برخوردار است. لذا ، لازم است که مطالعات گسترده تری در شرایط مزرعه و آزمایشگاه در این زمینه صورت پذیرد و با در نظر گرفتن این نکته که در این آزمایش فقط از دو رقم استفاده شد ، بنابراین انجام این نوع آزمایش با ارقام مختلف طی چند سال به منظور دستیابی به صفات مرتبط با پایداری بیشتر عملکرد و اصلاح ارقام امید بخش توصیه می شود و با توجه به واکنش های  متفاوت ارقام با اندازه های متفاوت بذر در شرایط تنش دار، بهتر است اثرات اندازه بذرها در این شرایط نیز مورد بررسی قرار گیرد.

 

 


عنوان مقاله فارسی

بررسی اثر اندازه بذر بر جوانه زنی و بنیه بذر دو رقم سویا ی زودرس گروه رسیدگی 2 و3

تعداد صفحات فارسی
20
کد محصول
1001911
قیمت بر حسب ریال
572,000
نوع فایل های ضمیمه
Word
حجم فایل
51 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این تحقیق آماده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر تحقیق های آماده مجموعه مهندسی كشاورزی را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید محصول مورد نظر محصول مورد نظر و با یک کلیک می توانید محصول مورد نظر خود را دانلود نمایید. محصول مورد نظر خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 572000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید



تاریخ انتشار در سایت: 2014-09-13
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
نظرتان در مورد این تحقیق آماده چیست؟

ثبت سفارش جدید