Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده حقوق /

مطالعه تطبیقی گواهی و ارزش اثباتی آن در نظام حقوقی ایران و انگلیس

گواهی، ادله اثبات دعوا، حقوق انگلیس، مطالعه تطبیقی

 

مطالعه تطبیقی گواهی و ارزش اثباتی آن در نظام حقوقی ایران و انگلیس

تحقیق آماده حقوق با عنوان مطالعه تطبیقی گواهی و ارزش اثباتی آن در نظام حقوقی ایران و انگلیس را به صورت فایل word از سایت گروه ترجمه تخصصی البرز دانلود نمایید.

در پژوهش حاضر برآنیم ضمن مروری بر تعریف گواهی، شرایط صحت واعتبار آن را به عنوان یکی از ادله اثبات دعوا در چارچوب نظام حقوقی ایران با مقایسه نظام حقوقی انگلستان بررسی و تبیین نماییم و در این راستا گامی جهت پرکردن خلاهای قانونی و یا ارتقای نظام آئین دادرسی داشته باشیم.

چکیده:

شهادت در معنای لغوی  به حضور ، معاينه ، اطلاع ، تعبیر شده گواهي دادن و گواهي آن اخباری است كه در آن شك و ترديد نباشد و از روي اخلاص و راستي داده شود،  در تمامی ادوار و هم‌چنین در همه سیستم‌های حقوقی شهادت شهود به عنوان یکی از ادله اثبات دعوی همواره مورد استفاده طرفین دعوی اثبات ادعاهای آنان بوده است لیکن حدود استفاده و درجه اعتبار آن از کشوری به کشور دیگر متفاوت است.اهمیت دلیل مذکور در دوران گذشته به دلیل صداقت انسان‌های آن ادوار از یک سو و فقدان دستاوردهای عملی و تکنیکی از سویی دیگر بسیار بیشتر از دوران فعلی بوده است. از این رو امروزه با توجه به مبانی حقوقی کشورهای مختلف ارزش و شرایط صحت شهادت متفاوت است دراین بین نظام حقوقی ادله دادرسی ایران که مبتنی بر فقه امامیه است در خصوص گواهی و ارزش اثباتی آن با آنچه در سایر نظام های حقوقی از جمله کامن لا و انگلیس به عنوان مهمترین کشور واجد این نظام حقوقی واجد تفاوت هایی است  از این رو بررسی این  جهات افتراق و همچنین مشابهت در  ارزش اثباتی گواهی جهت ارتقای نظام حقوقی ادله اثبات دعوا و تبیین مبانی آن همواره مفید فایده بوده است و این موضوعی است که در پژوهش حاضر درصدد تبیین آن هستیم.

واژگان کلیدی:شهادت، ادله اثبات دعوا، اثبات دعوا، آئین دادرسی ایران، آئین دادرسی انگلیس

مقدمه:

مسئله اثبات دعاوی و ارزش و آثار آن ها نهایت ارزش واهمیت را دارد و با دلایل جعلی و یا شهادت دروغ امکان دارد که حکمی به نفع شخص غیر مستحق صادر شود و اگر چه قاضی مکلف است نهایت دقت و کوشش خود را جهت تشخیص حق از باطل به کار برد ولی در هر حال او نیز انسان است وامکان خطا در اشتباه در حکمش می رود.

اولین طریقه اثبات دعوا که انسان به آن تمسک کرده است،گواهی گواهان است و گواهی از امور کیفی است و نه کمی ،و همین کیفی بودن گواهی است که باعث تغییر در مفهوم آن در دنیای امروز شده است.کیفیتی که امروزه جایگزین های بسیاری برای آن پیدا شده است . این دلیل در تمام زمان هما در حقوق همه کشورها وجود داشته است. و به طور کلی به مفهوم اعم، به معنای اخبار فرد نزد مراجع قضاوتی از دیده ها یا قضاوت شنیده یا سایر آگاهی هایی است که به صورت اتفاقی یا به درخواست یکی از اصحاب دعوا از موضوعی پیدا کرده است.

بی شک شناسایی دقیق مفهوم شهادت، شرایط صحت و ارزش اثباتی آن ، ما را در رسیدن به فهم درستی از جایگاه این دلیل در حقوق مدنی امروز و نیز جایگاه جایگزین های گواهی رهنمون خواهد بود. همچنین با توجه به جایگاه شهادت و یا گواهی در میان ادله اثبات دعوا، همچنین ارزش اثباتی آن در حقوق ایران تحقیق و بررسی دقیق به ویژه در رویکردی تطبیقی تاثیر مفیدی بر شفاف سازی موازین حاکم بر آن ،تبیین آثارو همچنین در پرتو رویکرد تطبیقی  با نظام حقوقی انگلستان که از جلمه کشورها مهم نظام حقوقی کامن لا  است راهگشای پرکردن خلاء های قانونی حاکم بر موازین این ادله اثبات دعوا و طی آن ارتقای نظام حقوقی ادله اثبات دعوا خواهد بود.

  فهرست مطالب تحقیق آماده حقوق با عنوان مطالعه تطبیقی گواهی و ارزش اثباتی آن در نظام حقوقی ایران و انگلیس:

چکیده:

مقدمه:

مبحث اول- کلیات

گفتار اول :تعریف گواهی        

گفتار دوم مبانی گواهی در حقوق موضوعه

گفتار سوم عناصر گواهی

مبحث دوم- شرایط اعتبار گواهی

گفتار اول شرایط مربوط به گواه

گفتار دوم شرایط مربوط به ادای گواهی         

نتیجه گیری:

منابع:


عنوان مقاله فارسی

مطالعه تطبیقی گواهی و ارزش اثباتی آن در نظام حقوقی ایران و انگلیس

تعداد صفحات فارسی
31
کد محصول
1001912
قیمت بر حسب ریال
572,000
نوع فایل های ضمیمه
Word
حجم فایل
106 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این تحقیق آماده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر تحقیق های آماده حقوق را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید محصول مورد نظر محصول مورد نظر و با یک کلیک می توانید محصول مورد نظر خود را دانلود نمایید. محصول مورد نظر خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 572000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید



تاریخ انتشار در سایت: 2014-09-13
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله حقوق در موسسه البرز

نظرتان در مورد این تحقیق آماده چیست؟

ثبت سفارش جدید