Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی عمران /

آسیب شناسی بتن

آسیب شناسی بتن

آسیب شناسی بتن

این کتاب فارسی عمران به آسیب شناسی بتن پرداخته است. دانشجویان رشته مهندسی عمران می توانند کتاب رایگان آسیب شناسی بتن را دانلود نمایند.

عنوان «آسيب شناسي و بهسازي سازه ها» كه ظاهراً شامل بيش از چهار پنج واژه نيست، مفاهيم عميق و گسترده و پيچيده اي را زير پوشش دارد كه عبارتست از:

مطالعه، تحقيق، آزمايش، بررسي، آسيب شناسي، ارائه طرح، نظارت، اجرا در خصوص تعميرات، تعمير، مرمت، بهسازي، حفاظت، احيا، تثبيت، آماده سازي سطوح (از قبيل سند بلاست، گريت بلاست و اترجت، اسيد شويي)، آب بندي، بازيابي، آسيب درماني، حل مشكل نفوذ پذيري، تزريق، تقويت و تعميرات زير آبي، در رابطه با كليه سازه هاي صنعت راه و ساختمان اعم از فنداسيون- سد- پل- تونل- معادن- اسكله و بندر- سازه هاي دريايي و نفتي- ابنيه تاريخي و مذهبي و باستاني، ساختمانهاي سنگين بتني و فلزي، تأسيسات آبياري و زهكشي استخرها و منابع آب و مايعات خورنده (شيميايي، فاضلاب صنعتي)، تأسيسات فاضلاب- كشتارگاهها- سردخانه ها- كارخانجات و مراكز توليدي با كف مخصوص- مترو- نيروگاهها- شمع و پايه- فرودگاهها- موج شكن- حوضچه هاي خشك- كانالها و مخازن بتني و فلزي- سيلوها- سازهاي بتني پيش تنيده و پس تنيده- ابنيه ديوارهاي ساحلي- استاديومها- راه و راه آهن ... كه در اثر نفوذ نمكها، حملات كريدي و سولفاتي، اكسيداسيون، كربناسيون، مواد شيميايي مخرب، چربيها، انبساط و انقباض، عوامل جوي و محيطي، سايش خطاهاي طراحي، خطاهاي اجرايي، آتش سوزي، تصادفات، بار و ضربه هاي پيش بيني نشده، حوادث غير مترقبه و ... آسيب ديده يا خواهد ديد، با استفاده از مواد: كاني، پوزولاني، سرباره اي، سيليسي (سيليكافيوم...)، مواد شيميايي از قبيل پليمري (آكريليك، استايرن، بوتادين)، لاتكس، مواد ازدياد كننده حجم، الياف مصنوعي، سيمانها يا چسبهاي مخصوص، با به كارگيري روشهاي دستي و مكانيكي پيشرفته معمول در صنعت راه و ساختمان و روشهاي تخصصي از قبيل شاتكريت (بتن پاشي) پليمراسون، حفاظت كاتودي، بخيه زدن، تزريق تَركها و انجام كليه آزمايشهاي مربوط به موارد فوق الذكر.

هدف از نگارش اين كتاب دقيقاً پرداختن به اين مشكلات است كه در مواردي به صورت مبهمات جلوه گر مي باشد. به دليل جديد بودن موضوع حتي در سطح جهاني، در بيان معرفي علل آسيب ديدگي و خرابي سازه هاي بتني و راههاي مرمت آن در زبانهاي ديگر نيز مراجع زيادي يافت نمي شود و طبيعي است كه اين اولين كتابي است كه در اين خصوص به زبان فارسي به نگارش در مي آيد. به طور كلي مي توان ادعا كرد كه مستندات و مدارك در اين خصوص بسيار ناياب و در حكم هيچ است.

تخصص نگارنده، آسيب شناسي و بهسازي (ترميم، تعمير، مرمت و تقويت) سازه هاي بتني است كه برهه هايي طولاني از جواني خود را بر سر توشه اندوزي از آن دانش گذارده و با توجه به اهميت بتن در صنايع راه و ساختمان امروز كشور و در جهت بهينه سازي و حفظ و حراست سازه هاي بتني، سخن گفتن از آن را ولو به اجمال بي مناسب نمي داند.

در این کتاب فارسی عمران آسیب شناسی بتن مورد مطالعه قرار گرفته و راه های محافظت از بتن بیان شده است. این کتاب فارسی آسیب شناسی بتن با فورمت word را به صورت رایگان دانلود نمایید.

 

 


عنوان مقاله فارسی

آسیب شناسی بتن

تعداد صفحات فارسی
72
کد محصول
1002007
قیمت بر حسب ریال
رایگان
نوع فایل های ضمیمه
Word
حجم فایل
41 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این کتاب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر کتاب های مهندسی عمران را مشاهده کنید.
برای اطلاع از کتاب های جدید، ایمیل خود را وارد نمایید.
در صورت نیاز به کلمه عبور از www.ir-translate.com به عنوان کلمه عبور استفاده کنید


تاریخ انتشار در سایت: 2014-09-23
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی عمران در موسسه البرز

نظرتان در مورد این کتاب چیست؟

ثبت سفارش جدید