Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی عمران /

اندرکنش قاب های بتنی با مهاربندی فولادی

اندرکنش قاب های بتنی با مهاربندی فولادی
 اندرکنش قاب های بتنی با مهاربندی فولادی

تحقیق آماده با عنوان اندرکنش قاب های بتنی با مهاربندی فولادی را به صورت رایگان و در قالب فایل word از سایت گروه ترجمه تخصصی البرز دانلود نمایید. دانشجویان رشته مهندسی عمران می توانند تحقیق آماده اندرکنش قاب های بتنی با مهاربندی فولادی به صورت رایگان دانلود نموده و مورد استفاده قرار دهند.

یکی از روش‌های مقاوم‌سازی قاب‌های بتنی، استفاده از مهاربندهای فولادی است. اگرچه استفاده از این روش از سابقه نسبتا طولانی برخوردار است اما مطالعات اندکی درباره نحوه اندرکنش قاب بتنی و مهاربند فولادی انجام شده است و توصیه مشخصی درباره چگونگی استفاده از آن، برای دستیابی به بازدهی مطلوب وجود ندارد. در این مقاله با تكيه بر جنبه‌های عملی روش استفاده از مهاربند فولادی در مقاوم‌سازی قاب‌های بتنی، محدوده کارایی انواع مهاربندها مورد بررسي قرار گرفته است.

نتايج نشان مي‌دهد كه مهاربندهاي فولادي در قاب‌های بتني با ارتفاع متوسط و در دهانه‌های با نسبت دهانه به ارتفاع بزرگتر از 5/1 بهترین بازدهی را دارد و می‌تواند ظرفیت نیروی جانبی اعمالی به سازه را حتی تا سه برابر افزایش دهد. همچنين نشان داده شده است كه مهاربند ضربدری و پس از آن مهاربند نوع هشت بهترین شکل‌های مهاربندی برای افزایش سختی جانبی سازه می‌باشند.

واژه‌های کلیدی : مقاوم‌سازی – قاب خمشی بتنی – مهاربند فولادی – تغییرمکان جانبی – برش

از آنچه در مقاله اندرکنش قاب های بتنی با مهاربندی فولادی ارائه شد، می‌توان به نتایج کلی زیر دست یافت :

1-        استفاده از مهاربند فولادی در قاب بتنی موجب افزایش سختی جانبی قاب بتنی می‌گردد اما میزان کارایی روش وابسته به  برآیندی از دو عامل اندازه دهانه مهاربندی شده و ارتفاع قاب است.

2-        دهانه‌هایی که برای قرار دادن مهاربند انتخاب می‌شوند باید حتی‌الامکان بزرگ باشند زیرا انتخاب دهانه‌های با نسبت   موجب افت شدید کارایی روش می‌گردد و استفاده از آن را غیربهينه می‌نماید.

3-      ساختمان‌های با حدود شش طبقه و کمتر، بهترین گزینه‌ها برای استفاده از این روش مقاوم‌سازی می‌باشند. اگرچه این روش در سایر ساختمان‌ها نیز موجب افزایش سختی جانبی می‌گردد اما بازدهی آن پایین است.

4-      در ساختمان‌های متوسط (حدود 5 طبقه) و درصورت انتخاب دهانه مناسب، می‌توان ظرفیت نیروی جانبی اعمالی را حتی تا سه برابر افزایش داد و نیز از تغییرمکان جانبی سازه تا 75% کاست.

5-        انتخاب روش طراحی مناسب در کارایی این سیستم تاثیر قابل‌توجهی دارد و انجام فرضیات نامناسب در طراحی می‌تواند موجب تولید برش منفی در طبقات بالایی ساختمان گردد.

6-       بهترین شکل مهاربندی برای مقاوم‌سازی ساختمان‌های بتنی، مهاربند ضربدری است و درصورت عدم امکان مسدود نمودن دهانه، استفاده از مهاربند هشت توصیه می‌گردد.


عنوان مقاله فارسی

اندرکنش قاب های بتنی با مهاربندی فولادی

تعداد صفحات فارسی
15
کد محصول
1002125
قیمت بر حسب ریال
رایگان
نوع فایل های ضمیمه
Word
حجم فایل
452 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این تحقیق آماده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر تحقیق های آماده مهندسی عمران را مشاهده کنید.
برای اطلاع از تحقیق های آماده جدید، ایمیل خود را وارد نمایید.
در صورت نیاز به کلمه عبور از www.ir-translate.com به عنوان کلمه عبور استفاده کنید


تاریخ انتشار در سایت: 2014-09-29
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی عمران در موسسه البرز

نظرتان در مورد این تحقیق آماده چیست؟

ثبت سفارش جدید