Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده حقوق /

مقاله حقوق: اقامه ي دليل در حقوق کيفري

اقامه ي دليل در حقوق کيفري

 

مقاله حقوق: اقامه ي دليل در حقوق کيفري

مقاله حقوق با موضوع  اقامه ي دليل در حقوق کيفري را به صورت رایگان از سایت گروه ترجمه تخصصی البرز دانلود کنید. مقاله حقوق با موضوع اقامه ي دليل در حقوق کيفري در قالب فایل word جهت دانلود رایگان ارائه شده است.

معني لغوي دليل به معناي راهنما، مرشد و نيز به معني صحبت و برهان آمده است و آنچه براي ثابت کردن امري بياورند ادله و ادلاء جمع آن است  و از نظر حقوقي دليل هرگونه وسيله اي است که در دعاوي براي اثبات ادعاي خود ازآن استفاده مي گردد. و در تعريف قانون مدني از دليل آمده است «دليل عبارت است از امري که اصحاب دعوي براي اثبات دعوي يا دفاع از دعوي به آن استناد نمايند.

براي آنکه بتوان به تفاوت ادله اثبات دعوا در امور حقوقي و کيفري رسيد بايد ابتدا با دو دعواي حقوقي و کيفري آشنا شد تا دعاوي کيفري به دعاويي اطلاق مي گردند که موضوع آن ها جرم وزير يا گذاشتن ارزش ها و هنجارهاي اجتماعي است که جامعه براي آن ها مجازات در نظر گرفته است در حالي که دعواي مدني تنها به حل اختلافات خصوصي بين مردم مي پردازد و به عبارت ديگر هدف از طرح دعواي کيفري حفظ و حمايت و مصونيت جامعه در برابر بزهکاران و رعايت حقوق و آزادي متهمان و متضردين از حرم است در حالي که هدف دعواي مدني حل و فصل دعاوي و اختلافات مدني است.

در دعواي کيفري براي مقابله با تبهکاران از قدرت عمومي جامعه در جمع آوري دلايل اتهام استفاده شود در حالي که در دعواي مدني خود اصحاب دعوي هستند که بايد به تحصيل دليل بپردازند و دعواي خود را به اثبات برسانند.

در دعاوي کيفري قاضي دادگاه ، انسان متهم به ارتکاب جرم را محاکمه مي کند و براي اجراي عدالت و استقرار نظم، ناچار است مجازات قانوني مناسب به درجه مسئوليت و شخصيت و خصوصيات او در نظر گيرد. در حالي که در دادگاه حقوقي شخصيت و سوابق اصحاب دعوي مطرح نيست فقط به مدارک و دلايل ابرازي از طرف خواهان و خوانده توجه مي شود.

آثار و نتايجي که از دعواي جزايي حاصل مي شو مانند محکوميت اعدام، حبس، قصاص يا برائت از اتمام به مراتب بيش از آثاري است که در دعاوي مدني و از طريق آئين دادرسي مدني به دست مي آيد...

متن کامل مقاله حقوق با موضوع  اقامه ي دليل در حقوق کيفري را به صورت رایگان از همین صفحه دانلود کنید.

 

 


عنوان مقاله فارسی

مقاله حقوق: اقامه ي دليل در حقوق کيفري

تعداد صفحات فارسی
22
کد محصول
1002471
قیمت بر حسب ریال
رایگان
نوع فایل های ضمیمه
Word
حجم فایل
20 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این تحقیق آماده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر تحقیق های آماده حقوق را مشاهده کنید.
برای اطلاع از تحقیق های آماده جدید، ایمیل خود را وارد نمایید.
در صورت نیاز به کلمه عبور از www.ir-translate.com به عنوان کلمه عبور استفاده کنید


تاریخ انتشار در سایت: 2014-11-12
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله حقوق در موسسه البرز

نظرتان در مورد این تحقیق آماده چیست؟

نظرات کاربران به این صفحه

*
*
خدا قوت

ثبت سفارش جدید