Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده حسابداری /

عنوان ترجمه شده مقاله: آیا کمیته حسابرسی به منزله ناظری مافوق حسابرسان برون‌سازمانی عمل می‌کند؟

هدف از ارائه این مقاله، درک اهمیت کمیته حسابرسی به عنوان ناظری مستقل و تفاوت آن با حسابرسان برون‌سازمانی است.

چکیده

هدف از ارائه این اثر درک اهمیت کمیته حسابرسی به عنوان ناظری مستقل و تفاوت آن با حسابرسان برون‌سازمانی است. ما در پی یافتن این نتیجه هستیم که کمیته حسابرسی به عنوان ناظری دیگر، تاچه حد در ارتقاء صحت گزارشات مالی و تکمیل نقش حسابرسان برون‌سازمانی ضروری است. ما برای درک نقش، مسئولیت و تعهد هردوی این ناظران در رابطه با حسابرسی، نظارت درون‌سازمانی و گزارش مالی به سهامداران و سرمایه گذاران شرکت، رویکردی تحقیقاتی اتخاذ نمودیم.

ما حسابرس برون‌سازمانی و کمیته حسابرسی را در چارچوب اداری شرکت برای حمایت از سهامدار و سرمایه‌گذار به عنوان دو عنصر مهم یافتیم. نقش، مسئولیت و تعهد یک حسابرس برون‌سازمانی به وضوح تفصیل گردیده است، درحالی‌که کمیته حسابرسی به عنوان ناظر اقدامات نظارتی را با بررسی بیشتر حساب‌ها ترتیب می دهد. ما همچنین هیچ وفاقی بین تعهد کمیته حسابرسی در مورد نقص حسابرسی و توانایی آنها برای افزایش استقلال حسابرسیان نیافتیم. این اثر اثبات می کند که حسابرس که به مثابه خط مقدم دفاع از سهامدارن است، نقش مکملی را برای کمیته حسابرسی بازی می‌کند. برای سازمان‌دهندگان بهتر خواهد بود، که قدرت بیشتری با تعهدی مضاعف به حسابرسان اختصاص دهند، تا از هرگونه نقصان در شرکت و حسابرسی ممانعت به عمل آید. تلاش زیادی برای تأمین استقلال کمیته حسابرسی و تضمین استقلال حسابرسان نیاز است.

1-مقدمه

حسابرس در طول زمان به بخشی کامل از اداره شرکت تبدیل شده است و هم اکنون به عنوان تعیین کننده قانونی اداره شرکت در استانداردها و شاخص های بین‌المللی مطرح می‌شود. حسابرسان برون‌سازمانی نظر خود را در مورد جایگاه اقتصادی شرکت به سهام‌داران و سرمایه‌گذاران تقدیم و تصدیق می‌نماید. نقش حسابرسان برون‌سازمانی به عنوان سازمانی نظارتی و مستقل برای حفظ صحت گزارشات مالی بیش از سه دهه است که شناخته شده‌است(Lee and Ali, 2008; Carmichael, 1997). حسابرسان اطمینان می‌دهند که مدیریت در گزارشات مالی به سهام‌داران، به ارزش‌های اخلاقی پایبند می‌ماند، که این امر سنگ بنای سیستم اداری کارا و مناسب شرکت می‌باشد. بنابراین نقش یک حسابرس برون‌سازمانی نظارت دقیق بر شرکت است
(George, 2003). در دو دهه اخیر بعد از اصلاحات در اداره شرکت‌ها تقلب‌های بی‌شماری در شرکتها، تقلب‌های بی‌شماری رخ داد که منجر به ایجاد کمیته حسابرسی به عنوان ناظری دیگر گردید. اساسی‌ترین پرسش‌هایی که اصولاً مطرح می‌شود این است که: آیا این دو ناظر می‌توانند سهام‌داران را از هرگونه گزارش‌دهی غیرمنصفانه توسط مدیریت محافظت کنند؟؛ نقش و مسئولیت این دو ناظر در قبال حساب‌ها و گزارش‌گیری مالی چیست؟؛ کمیته حسابرسی به عنوان ناظری دیگر چگونه به بهبود صحت گزارشات مالی کمک می‌کند؟؛ چه کسی در قبال حسابداری و یا اشتباهات حسابداری مسئول است؟؛ ما قصد داریم به سئوالات فوق پاسخ دهیم و در نهایت به تفاوت بین دو ناظر، یعنی حسابرس برون‌سازمانی و کمیته حسابرسی دست یابیم...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " حسابداری " با موضوع " آیا کمیته حسابرسی به منزله ناظری مافوق حسابرسان برون‌سازمانی عمل می‌کند؟ " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
آیا کمیته حسابرسی به منزله ناظری مافوق حسابرسان برون‌سازمانی عمل می‌کند؟
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Naveen Kumar -Indian Institute of Technology (IIT) Roorkee
سال انتشار
2013
کد محصول
1004109
تعداد صفحات انگليسی
18
تعداد صفحات فارسی
27
قیمت بر حسب ریال
940,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
363 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده حسابداری را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 940500 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده حسابداری در زمینه کلمات کلیدی زیر است:






External Auditors
Audit committee
Constitution
Role and Responsibilities
Financial Reporting

تاریخ انتشار در سایت: 2015-04-15
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله حسابداری در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید