Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی مکانیک /

عنوان ترجمه شده مقاله: تحقیقات عملی در مورد نیروهای اعمالی در طی فرآیند پرداخت کاری ساینده‌ی مغناطیسی

فرآیند پرداخت کاری ساینده‌ی مغناطیسی ( MAF) یکی از فرآیندهای براده برداری می‌باشد به‌صورتی پرداخت کاری سطحی و پلیسه زدایی به صورت همزمان در میدان مغناطیسی اعمال شده در منطقه پرداخت کاری، انجام می شود.

Abstract

A magnetic abrasive finishing (MAF) process is the one in which material is removed in such a way that surface finishing and deburring are performed simultaneously with the applied magnetic field in the finishing zone. Knowledge of forces acting during MAF is important to understand the mechanism of material removal. Forces have direct influence on the generation of a finished surface and accuracy of the workpiece. This paper reports the experimental findings about the forces acting during MAF and provides correlation between the surface finish and the forces. The resistance type force transducer (ring dynamometer) has been designed and fabricated. It is used to measure the normal magnetic force component responsible for microindentation into the workpiece and tangential cutting force component producing microchips. The force data have been recorded on-line by making use of virtual instruments (using Lab-View software). It is concluded that forces and change in surface roughness (ΔRa) increase with increase in current to the electromagnet (or magnetic flux density) and decrease in the working gap

چکیده

فرآیند پرداخت کاری ساینده‌ی مغناطیسی (MAF) یکی از فرآیندهای براده برداری می‌باشد به‌صورتی پرداخت کاری سطحی و پلیسه زدایی به صورت همزمان در میدان مغناطیسی اعمال شده در منطقه پرداخت کاری، انجام می شود. شناخت نیرهای اعمالی در طی MAF اهمیت زیادی در درک مکانیزم براده برداری دارد. نیروها تاثیر مستقیمی بر ایجاد سطح پرداخت شده و دقت قطعه کار دارند. این مقاله نیز یافته های تجربی مربوط به نیروهای اعمالی در طی MAF را گزارش می کند و ارتباط بین پرداخت سطح و نیروها را فراهم می کند. مبدل نیروی مقاومت (دینامتر حلقه‌یی) نیز طراحی و ساخته شد و برای اندازه گیری مولفه نیروی مغناطیسی نرمال مسئول میکرو دندانه‌گذاری در قطعه کار و مؤلفه‌ی نیروی برش مماسی نیز براده‌ها را ایجاد می کند. داده های نیرو نیز به صورت آنلاین و با استفاده از ابزارهای دیداری (مانند نرم افزار lab-View) ثبت می شوند. نتیجه گیری شد که نیروها و تغییر در زبری سطح  با افزایش جریان الکترومغناطیسی (و یا چگالی شار مغناطیسی) افزایش می یابند و در شکاف کاری کاهش پیدا می کنند.

1-مقدمه

مواد پیشرفته مهندسی مانند نیترید سیلیکون، سیلیکون کاربید و آلومینیوم اکسید که در صنایع با فناوری بالا به کار می روند، با روش های سنتی سنگ زنی و پولیش کاری با دقت بالا و حداقل نقایص سطحی از جمله میکرو ترک ها، پرداخت آنها مشکل است. می رسند. بنابراین اخیراً فرآیند پرداخت سایشی مغناطیسی (MAF) برای پرداخت موثر و دقیق سطوح  استوانه ای و تخت به وجود آمده است. MAFیک روش پرداخت نرم است که می‌تواند برای ایجاد قطعات نوری، مکانیکی و الکترونیکی با شکل میکرومتر یا زیرمیکرومتر به کار می رود تا دقت و زبری سطح با مقیاس نانومتر با حداقل نقایص سطحی به دست آید[1,3]. پرداخت کاری یاتاقان‌ها، اجزای دقیق اتومبیل، شفت ها و اتصالات مصنوعی که از اکسید سرامیک و آلیاژ کبالت ساخته شده اند، برخی از محصولاتی هستند که این فرآیند را می توان برای آنها به کار برد..


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی مکانیک " با موضوع " تحقیقات عملی در مورد نیروهای اعمالی در طی فرآیند پرداخت کاری ساینده‌ی مغناطیسی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
تحقیقات عملی در مورد نیروهای اعمالی در طی فرآیند پرداخت کاری ساینده‌ی مغناطیسی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Journal of advanced manufacturing Technology
سال انتشار
2006
کد محصول
1004284
تعداد صفحات انگليسی
11
تعداد صفحات فارسی
24
قیمت بر حسب ریال
1,083,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسی مکانیک را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 1083500 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مهندسی مکانیک در زمینه کلمات کلیدی زیر است:





MAF
Dynamometer
Force analysis
FMAB
Design of experiments

تاریخ انتشار در سایت: 2015-05-06
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی مکانیک در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید