Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده زبان و ادبيات فارسی /

حجاب ها و کشف حجاب ها در کشف المحجوب

کشف المحجوب،هجویری،حجاب،کشف حجاب

 

مقاله ادبیات با موضوع حجاب‌ها و کشف حجاب‌ها در کشف المحجوب

در این بخش از سایت گروه ترجمه تخصصی البرز مقاله ادبیات با موضوع حجاب‌ها و کشف حجاب‌ها در کشف المحجوب به صورت فایل Word برای دانلود ارائه شده است.

چکیده:

   اصطلاحات حجاب و کشف حجاب،از جمله اصطلاحات عرفانی است که از سوی عرفا مورد استفاده قرار گرفته است تا از این طریق موانع راه سلوک و قرب به حق و راههای برداشتن این موانع را به سالک نشان دهند.بزرگانی نظیر مستملی بخاری در "شرح التعرف"،میبدی در "کشف الاسرار" و غزالی در "احیاءالعلوم" از حجاب های عرفانی سخن به میان آورده اند.  هجویری نیز، در اثر خود کشف المحجوب به بیان حجاب‌های عرفانی وکشف این حجاب‌ها پرداخته‌است. در این مقاله پس از تعریف لغوی وبیان مفهوم عرفانی حجاب و کشف ،مصادیق  حجاب ها یی چون حجاب اعظم و حجاب های نورانی و ظلمانی که در عرفان مطرح هستند ،درکشف المحجوب ونیز انواع حجاب‌ها و کشف این حجاب‌ها از دید هجویری، مورد بررسی قرار می گیرند.هجویری پس از تقسیم حجاب ها به دو نوع کلی رینی و غینی،در سراسر کتاب خویش به طور صریح یا غیر صریح،به بیان حجاب های غینی و راههای کشف این حجاب ها می پردازد.حجاب های غینی از دید هجویری عبارتند از:حجاب رؤیت حالات،مقامات و علل و اسباب و انتساب این امور به خویش،حجاب مقام فرد و شرایط عمل و حجاب عدم رعایت شرایط باطن عمل.

کلید واژه ها: کشف المحجوب،هجویری،حجاب،کشف حجاب


عنوان مقاله فارسی

حجاب ها و کشف حجاب ها در کشف المحجوب

تعداد صفحات فارسی
14
کد محصول
1006589
قیمت بر حسب ریال
841,500
نوع فایل های ضمیمه
Word
حجم فایل
25 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این تحقیق آماده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر تحقیق های آماده زبان و ادبيات فارسی را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید محصول مورد نظر محصول مورد نظر و با یک کلیک می توانید محصول مورد نظر خود را دانلود نمایید. محصول مورد نظر خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 841500 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید



تاریخ انتشار در سایت: 2015-12-13
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
نظرتان در مورد این تحقیق آماده چیست؟

ثبت سفارش جدید