Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی مکانیک /

مقاله مهندسی نفت با موضوع بررسی علل هرز روی سیال حفاری و پارامتر های تاثیر گذار بر آن در یکی از میادین گازی ایران

سیال حفاری، پارامترهای بهینه حفاری ، هرزروی سیال
 بررسی علل هرز روی سیال حفاری و پارامتر های تاثیر گذار بر آن در یکی از میادین  گازی ایران

در این بخش از سایت گروه ترجمه تخصصی البرز مقاله مهندسی نفت با موضوع بررسی علل هرز روی سیال حفاری و پارامتر های تاثیر گذار بر آن در یکی از میادین  گازی ایران به صورت فایل Word برای دانلود ارائه شده است.

هرز روی گل حفاری یکی از موضوع  های مهم در صنعت حفاری محسوب می شود که باعث از دست رفتن زمان و افزایش هزینه ها می گردد. این هرز روی به علت اختلاف فشار سیال حفاری و سازند، وجود شکاف، خواص سازند و عوامل دیگر به وجود می آید. برای جلوگیری از این مشکل راه کار های متفاوتی از جمله کم کردن وزن گل ،کاهش جریان ورودی به سازند، استفاده از مواد کنترل کننده هرز روی  و در نهایت گذاشتن پلاگ سیمانی وجود دارد. در هنگام حفاري سازند آسماری و جهرم در حفره  "24 در این میدان گازی به منظور دستیابی به منابع گازی گروه دهرم به شكاف ها و حفره هاي متعدد پيوسته به هم مواجه می شویم. در این سازند به دليل پايين بودن فشار شاره های درون حفره ها در مقايسه با سيال حفاري، هرزروي گل حفاري به وجود می آید. در کل هرزروی گل به چند علت صورت می گیرد که برخی از آنها دلایل زمین شناسی داشته و برخی مربوط به حفاری است به همین دلیل در این مقاله، با مطالعه گزارش های روزانه حفاری ،گل ،زمین شناسی و نمودار گیری چاه به بررسی دلایل هرزروی ،مشخص کردن نواحی هرزروی و ارائه راهکارهایی جهت حل این مشکل پرداخته شده است و همچنین به هدف کنترل هرزروی،  بهترین برنامه کاربردی سیال حفاری برای تمیز سازی حفره "24 نیز ارائه داده شده است. پارامترهای حفاری بیشترین تاثیر را بر میزان هرزروی داشته و بهترین حالت بهینه کنترل میزان اعمال وزن روی مته ،جریان ورودی به چاه و سرعت حفاری می باشد و استفاده از آب دریا به عنوان سیال اصلی و تمیز سازی چاه با استفاده از ژل از پیش هیدراته شده بهترین انتخاب بوده است .

واژه‌های کلیدی: سیال حفاری، پارامترهای بهینه حفاری ، هرزروی سیال


عنوان مقاله فارسی

مقاله مهندسی نفت با موضوع بررسی علل هرز روی سیال حفاری و پارامتر های تاثیر گذار بر آن در یکی از میادین گازی ایران

تعداد صفحات فارسی
14
کد محصول
1006701
قیمت بر حسب ریال
676,500
نوع فایل های ضمیمه
Word
حجم فایل
373 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این تحقیق آماده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر تحقیق های آماده مهندسی مکانیک , مهندسی نفت , مهندسي شيمی را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید محصول مورد نظر محصول مورد نظر و با یک کلیک می توانید محصول مورد نظر خود را دانلود نمایید. محصول مورد نظر خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 676500 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید



تاریخ انتشار در سایت: 2015-12-24
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی مکانیک در موسسه البرز

نظرتان در مورد این تحقیق آماده چیست؟

ثبت سفارش جدید