Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی عمران /

عنوان ترجمه شده مقاله: اهمیت کنترل درجه اشباع در تراکم خاک

در تراکم معمول خاک ریز، وزن مخصوص خشک و درصد رطوبت نسبت به وکه حاصل از تست­ های تراکم آزمایشگاهی بر روی نمونه معرف به ازای مقدار مشخصی انرژی تراکم CEL می­ باشد، کنترل می­شود.

چکیده

در تراکم معمول خاک ریز، وزن مخصوص خشک ρd و درصد رطوبت w نسبت به  و wop که حاصل از تست­ های تراکم آزمایشگاهی بر روی نمونه معرف  به ازای مقدار مشخصی انرژی تراکم CEL می­ باشد، کنترل می­شود. اگرچه CEL و نوع خاک واقعی بطور قابل توجهی بر روی مقادیر و تأثیر می ­گذارد، ولی تغییر آن­ها در یک پروژه خاکریزی معلوم اجتناب ­ناپذیر می‌باشد و مقدار CEL در محل کارگاه ممکن است با مقادیر مورد استفاده در تست­ های تراکم آزمایشگاهی مطابقت نداشته باشد. کنترل تراکم براساس سختی خاک متراکم  در محل کارگاه دارای چنین نقصی می‌باشد که سختی با افزایش رطوبت کاهش می­یابد و علت آن این می ­باشد که درجه اشباع خاک متراکم کمتر از درجه اشباع بهینه می­ باشد ، درجه اشباعی () می­باشد که به ازای CEL مشخص،  حاصل می­ شود. با توجه به مقایسه، مقدار  و رابطه  و  برای خاک متراکم نسبت به تغییرات CEL و نوع خاک تا حدودی حساس نمی­ باشد و مقاومت و سختی خاک متراکم خیس خورده و خیس نخورده با  و در انتهای تراکم" کنترل می­ شود. نه تنها کنترل و ، بلکه کنترل نزدیک بودن خاک متراکم به  و نیز کنترل بزرگ بودن برای دستیابی به خواص موردنیار خاک در طراحی پیشنهاد می­ شود.

1- مقدمه

در روش معمول تراکم خاک، وزن مخصوص خشک و درصد رطوبت خاک متراکم (مشخصات محصول نهایی) به ترتیب نسبت به وزن مخصوص خشک حداکثر  و درصد رطوبت بهینه که حاصل از تست­ های تراکم آزمایشگاهی بر روی نمونه معرف به ازای مقدار مشخصی انرژی تراکم (CEL) می­ باشد، نظیر مقادیر مشخص شده در منحنی B-B (شکل 1a)، کنترل می­ شود (نتایج آزمایش شرح داده شده در شکل (1a) در بخش بعدی توضیح داده خواهد شد). با این حال با افزایش CEL، افزایش یافته و  کاهش می­ یابد. در شکل (1a)، با افزایش CEL و افزایش تعداد عبور دستگاه تراکم (N) در آزمایش­ های بزرگ مقیاس، منحنی تراکم به سمت بالا و چپ جابه‌جا می‌شود. در لایه­ به ضخامت cm30 درصورتیکه N=4 باشد، مقدار CEL برای اولین لایه cm10 از آن بیشتر از پروکتور استاندارد (1.0 Ec) می­ باشد و در صورتیکه N=16 باشد، مقدار آن بسیار بیشتر از پروکتور  اصلاح شده (4.5 Ec) خواهد بود...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.

 


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی عمران " با موضوع " اهمیت کنترل درجه اشباع در تراکم خاک " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
اهمیت کنترل درجه اشباع در تراکم خاک
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Procedia Engineering
سال انتشار
2016
کد محصول
1011984
تعداد صفحات انگليسی
10
تعداد صفحات فارسی
19
قیمت بر حسب ریال
1,210,000
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسی عمران را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 1210000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Degree of compaction
Degree of saturation
Dry density

تاریخ انتشار در سایت: 2018-03-06
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی عمران در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید