Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی نفت /

عنوان ترجمه شده مقاله: اثرات یون‌های محلول در آب بر تغییر ترشوندگی و زاویه تماس در فرایند تزریق آب هوشمند و آب هوشمند کربناته در مخازن نفتی

مقاله ترجمه شده درباره ازدیاد برداشت و فرایند تزریق آب هوشمند به مخازن نفتی. نتایج این مقاله نشان داد که مدیریت پیشرفته یون در فرایند تزریق آب به درون مخزن می‌تواند در ازدیاد برداشت نفت خیلی موثر باشد. روش کم‌هزینه آب هوشمند کربناته همراه با سادگی پیاده‌سازی فرایند، آن را روشی کابردی می‌کند.
 چکیده

با افزایش نیاز به نفت خام، کشورهای تولیدکننده نفت سعی بر افزایش تولید دارند. روش‌های ازدیاد برداشت نفت (EOR) نقشی مهم در افزایش تولید نفت دارند. تزریق آب پیشرفته یا هوشمند، در بین روش‌ها، عملکرد بهتری به دلیل هزینه پایین آن دارد. آب هوشمند کربناته برای بالا بردن ظرفیت‌های آب هوشمند تزریق می‌شود. انحلال کربن دی‌اکسید در آب خواص شیمیایی آب تزریقی را برای تسهیل موثرتر تغییر ترشوندگی از آب‌گریز به آب‌دوست تغییر می‌دهد. همچنین، این باعث تورم و تغییر چگالی و گرانروی نفت از طریق انتقال از فاز آبی به فاز نفتی می‌شود. افزودن CO2 به محلول هوشمند می‌تواند اثرات دیگری، از جمله انحلال و تغییر وزن سنگ کربناته، علاوه بر تغییر ترشوندگی سنگ کربناته می‌شود. در این خصوص، NaCl، KCl، Kl، MgCl2، CaCl2، Na2SO4، MgSO4، و K2SO4 برای تولید آب هوشمند، و گاز CO2 برای کربناته کردن آب استفاده می‌شود. آزمون‌های مشاهده‌ای/بصری و زاویه تماس برای بیان تغییر ترشوندگی سنگ کربناته با آب هوشمند و آب هوشمند کربناته انجام شد. این آزمون‌های مشاهده‌ای به وضوح بر خواص تغییر ترشوندگی مواد تزریقی اشاره داشتند.  آب هوشمند کربناته در معرض آنالیز سنگ نشان داد که یون Mg2+ نسبت به Ca2+ در سنگ کربناته آزمایش شده مقدار بیشتری داشت. بنابراین، می‌توانیم بگوییم که سنگ دولومیتی است. در نهایت، با آزمون‌های صورت گرفته بر آشام‌های تولید نفت، ما نشان می‌دهیم که آب هوشمند با استفاده از مکانیزم فراهم شده قادر به بهبود تولید نفت نسبت به آشام‌هایی با آب معمولی است، به طوری که آشام‌های تولیدی با آب هوشمند تولید را 33% نسبت به تولید با آب اولیه سازند افزایش می‌دهد.

1- مقدمه

تزریق آب به مخازن پیشینه‌ای طولانی در صنعت نفت دارد. اولین عملیات تزریق آب در 1907 در میدان Bradford انجام شد. با گسترش استفاده از این روش در تولید ثانویه از مخازن، فرایند تزریق آب بیش از 11 درصد از 6/6 میلیون بشکه نفت تولید شده ایالات متحده در 1955 را در بر گرفت. برزیل 74 درصد نفت تولیدی در دریا را با این روش تولید می‌کند. روش استفاده از تزریق آب پیشرفته و آب به همین شکل توسعه یافت. روش آب هوشمند پس از فهم شیمیایی، که یک بار به عنوان آب کم‌نمک شناخته شد، جلب توجه کرده است. پژوهش بر روی این روش در دو دهه اخیر به دلیل هزینه پایین آن و امکان استفاده از آب دریا به عنوان آب هوشمند رشد پیدا کرده است. همان طور که بعدا تشریح خواهد شد، محلول آب هوشمند چیزی بیش از افزودن مقدار کمی نمک به آب نیست. نمک‌های متعددی در طبیعت وجود دارد، که تمام آنها با واکنش‌های اسید-باز شکل می‌گیرند. نمک تولید شده از واکنش اسید-باز ترکیبی خنثی است و هنگام انحلال در آب یون‌های خود را آزاد می‌کند. یون‌های فعال اثر زیادی بر کاهش کشش سطی بین آب و نفت و همچنین ترشوندگی سنگ مخزن دارد. این اصل دلیل اساسی برای استفاده از آب هوشمند به عنوان یک ماده موثر برای ازدیاد برداشت نفت (EOR) است... 

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی نفت " با موضوع " اثرات یون‌های محلول در آب بر تغییر ترشوندگی و زاویه تماس در فرایند تزریق آب هوشمند و آب هوشمند کربناته در مخازن نفتی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
اثرات یون‌های محلول در آب بر تغییر ترشوندگی و زاویه تماس در فرایند تزریق آب هوشمند و آب هوشمند کربناته در مخازن نفتی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Journal of Molecular Liquids
سال انتشار
2017
کد محصول
1012060
تعداد صفحات انگليسی
63
تعداد صفحات فارسی
59
قیمت بر حسب ریال
1,578,500
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
4 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسی نفت را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 1578500 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مهندسی نفت در زمینه کلمات کلیدی زیر است:





Wettability
Contact angle
Smart water
Carbonated smart water

تاریخ انتشار در سایت: 2018-04-10
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی نفت در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید