Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسي شيمی /

عنوان ترجمه شده مقاله: سیستم‌های بسته بندی هوشمند مرتبط با کاربردهای مواد غذایی: مرور کلی

فناوری‌های بسته بندی بسیاری در سالهای اخیر ایجاد شده‌اند که با سیستم‌های بسته بندی برای تأمین نیازهای زنجیره‌ی تأمین مواد غذایی تلفیق شده‌اند. به کارگیری فناوری‌های بسته بندی مناسب در صنعت مواد غذایی برای افزایش ماندگاری، بهبود کیفیت، ایمنی و ارائه‌ی اطلاعات در مورد محصول مناسب است. پژوهش در زمینه‌ی فناوری‌های بسته بندی هوشمند به بهبود بیشتر سیستم موجود می‌انجامد.

چکیده

تغییرات در ترجیحات مصرف کننده در جهت مصرف غذای ایمن، باعث نوآوری‌هایی در زمینه‌ی فناوری‌های بسته بندی شده است. این مقاله، سیستم‌های مختلف بسته بندی هوشمند، کاربردهای آنها در بسته بندی مواد غذایی و پژوهش در حوزه‌ی بسته بندی دارای حداکثر نوآوری‌ها را مرور می‌کند. فناوری‌های بسته بندی فعال و زیرکانه، محصولات ایمن‌تر و با کیفیت‌تری را عرضه می‌کنند. بسته بندی فعال به معنای اضافه کردن افزودنی‌ها به بسته بندی با هدف حفظ یا افزایش کیفیت و زمان ماندگاری آن است. سیستم‌های زیرکانه به بررسی شرایط بسته بندی می‌پردازند تا اطلاعاتی در قبال کیفیت غذای بسته بندی شده در طول حمل و نقل و انبار شدن را ارائه دهند. این فناوری‌ها در جهت افزایش  تقاضا برای غذاهای ایمن و ماندگاری بهتر طراحی شده‌اند. بازار سیستم‌های بسته بندی فعال و زیرکانه با تلفیق مواد اولیه با سیستم‌های بسته بندی، آینده‌ی خوبی را نوید می‌دهند.

1-مقدمه

بسته بندی سنتی مواد غذایی به معنای حفاظت، ارتباطات، راحتی و مهار است (پین، 1991؛ روبرتسون؛ 2006). بسته برای حفاظت از محصول در برابر تشدید اثرات محیطی خارجی مثل گرما، نور، حضور  یا فقدان رطوبت، فشار، میکروارگانیسم‌ها، گازی‌های منتشر شده و غیره به کار می‌رود. همچنین این بسته باعث سهولت مصرف، صرفه جویی در زمان و حاوی محصولات در اندازه و اشکال مختلف است (یام و همکاران، 2005؛ مارش و بوگوسو، 2007). هدف اصلی از بسته بندی سنتی مواد غذایی، از بین بردن تماس با مواد غذایی تا حد امکان بود؛ در حالیکه سیستم‌های بسته بندی هوشمند مثل مفاهیم بسته بندی فعال و زیرکانه مبتنی بر تعامل مفید میان محیط بسته بندی و مواد غذایی هستند تا حفاظت فعال از مواد غذایی صورت گیرد. مهم‌ترین سیستم‌های بسته بندی نوآور که در حال حاضر در صنعت مواد غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرند با جزئیات بررسی می شوند....

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسي شيمی " با موضوع " سیستم‌های بسته بندی هوشمند مرتبط با کاربردهای مواد غذایی: مرور کلی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
سیستم‌های بسته بندی هوشمند مرتبط با کاربردهای مواد غذایی: مرور کلی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
J Food Sci Technol
سال انتشار
2015
کد محصول
1012229
تعداد صفحات انگليسی
11
تعداد صفحات فارسی
25
قیمت بر حسب ریال
968,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
300 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسي شيمی , مجموعه مهندسی كشاورزی را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 968000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مهندسي شيمی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



Active packaging
Intelligent packaging
Freshness indicator

تاریخ انتشار در سایت: 2018-05-02
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسي شيمی در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید