Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی مکانیک /

عنوان ترجمه شده مقاله: بررسی مکانیسم انتقال حرارت همرفتی در یک جریان آشفته نانوسیال به وسیله DNS و آنالیز POD و FSP

پژوهش حاضر با هدف به دست آوردن یک مدل پراکندگی حرارتی جدید، برای توضیح مکانیسم پراکندگی نانوذرات در حالت جریان آشفته و تحقق بخشیدن به بررسی جریان نانوسیال آشفته و انتقال حرارت با استفاده از روش شبیه سازی عددی مستقیم (DNS) توصیف شده است

بخش نتیجه گیری مقاله

در مطالعه حاضر، مطالعات DNS با استفاده از یک مدل پراکندگی حرارتی جدید پیشنهادی برای پیش بینی ویژگی های انتقال حرارت جابجایی جریان های نانوسیال آشفته، انجام شده است. روش POD که میتواند ساختارهای منسجم در میدان دمایی نوسانی را استخراج کند، ابتدا در این مطالعه برای کشف مکانیسم انتقال حرارت افزایشی جریان آشفته نانوسیال استفاده شد. نتایج زیر حاصل شده اند:

1-مدل پراکندگی حرارتی پیشنهاد شده میتواند فرایند انتقال حرارت جریان های نانوسیال را خیلی خوب توضیح دهد، که در مقایسه با نتایج پیش بینی با داده های تجربی مطالعات قبلی ما صحت آن بازبینی شده است.

2-تحلیل آماری روی میدان دمایی نوسانی نشان میدهد که اضافه کردن نانوذرات به جریان های آشفته نانوسیال، دمای متوسط را کاهش میدهد و به طور صریح انتقال حرارت جابجایی را افزایش میدهد. شدت نوسان دما، فلاکس حرارتی آشفته در جهت جریان و عمود بر دیواره در لایه بافر جریان های نانوسیال آشفته دپرس میشود.

3-تحلیل POD نشان میدهد که اضافه کردن نانوذرات، سهم انرژی از چند حالت ویژه اول به نمایندگی از ساختار بزرگ مقیاس منسجم دمایی، کاهش میدهد. و باعث میشود توزیع کلی انرژی یکنواختی بیشتری در میان ساختارهای منسجم در میدان دمایی نوسانی داشته باشد. این فرایندها میتواند منجر به افزایش انتقال حرارت جابجایی در جریان های آشفته نانوسیال شود.

4-تحلیل FSP نشان میدهد که زاویه تقاطع محاسبه شده دو بردار گرادیان دما و سرعت، با افزایش کسر حجمی نانوذرات در جریان های نانوسیال آشفته، کاهش می یابد و نرخ افزایش برای cos(β) تقریبا به همان اندازه نرخ افزایش برای Nu است، که به این معنی است که FSP نیز به توضیح انتقال حرارت افزایشی در جریان های نانوسیال آشفته به طور دقیق میپردازد.

  میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و نتیجه گیری انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی مکانیک " با موضوع " بررسی مکانیسم انتقال حرارت همرفتی در یک جریان آشفته نانوسیال به وسیله DNS و آنالیز POD و FSP " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
بررسی مکانیسم انتقال حرارت همرفتی در یک جریان آشفته نانوسیال به وسیله DNS و آنالیز POD و FSP
نویسنده/ناشر/نام مجله :
International Journal of Heat and Mass Transfer
سال انتشار
2014
کد محصول
1012316
تعداد صفحات انگليسی
12
تعداد صفحات فارسی
30
قیمت بر حسب ریال
1,210,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
10 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسی مکانیک , مهندسي شيمی را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 1210000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مهندسی مکانیک در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


Nanofluids
Heat transfer enhancement
Thermal dispersion model

تاریخ انتشار در سایت: 2018-05-18
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی مکانیک در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید