Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی عمران /

عنوان ترجمه شده مقاله: اندرکنش جنبشی شمع ها در پراکندگی جانبی زمین

، هدف مقاله حاضر، اولاً، ارائه جزئیاتی در مورد یک روش عددی پیشرفته برای شبیه سازی شمع های داخل ماسه های روان شده می باشد که تحت بارهای ناشی از جابجایی دائمی زمین هستند و ثانیاً، بکارگیری همیشگی روش مزبور به منظور بررسی مکانیزم هایی که بر پاسخ شمع حاکم بوده و تعریف پارامترهای پایه وابسته خاک، شمع و تحریک می باشد.

چکیده

کلیه روش های تجربی کنونی برای طراحی شمع در خاک روان شده ازین جهت با یکدیگر مطابقت دارند که فشار نهایی خاک روی شمع نسبت به فشارهای نهایی مرجع در نبود روانگرایی به شدت کاهش می یابند. با این حال، در مورد حد کاهش مزبور اختلافاتی دیده می شود و نیز در مورد شمع و پارامترهای خاک که آن را کنترل می کنند، هم چنان بحث وجود دارد. بطور مثال، داده های آزمایشگاهی مستند براساس آزمایشات سانتریفیوژ، نشان می دهند که فشارهای آب حفره ای منفی قابل ملاحظه ممکن است به دلیل آماس خاک روانگرا که در پیرامون بخش فوقانی شمع جریان می یابد، افزایش یابند و در نتیجه فشارهای نهایی خاک را تا بالاتر از مقادیر توصیه شده بالا روند. از لحاظ ابهامات علمی فوق، مسئله بصورت عددی با بهره گیری از یک شیوه دینامیکی سه بعدی مورد تحلیل قرار گرفت. بطور مثال، مدل FLAC 3D با مدل ساختار ماسه NTUA، برای بارگذاری دینامیکی و روانگرایی ماسه های غیرچسبنده با یکدیگر ترکیب شدند و سپس جهت انجام تحلیل های پارامتری برای شمع، ماسه و مشخصه های تحریک لرزه ای مختلف بکار گرفته شدند. جهت حصول اطمینان از قابل قبول بودن پیش بینی ها، روش عددی در ابتدا با آزمایشات سانتریفیوژ مزبور مورد تأیید قرار گرفت. سپس این نتیجه حاصل شد که فشارهای آب حفره ای ناشی از آماس خاک، در حقیقت برای شرایط معمول خاک و شمع که در عمل با آن مواجه می شویم، امکان پذیر می باشند. در نتیجه، جدا از تراکم نسبی ماسه که یک پارامتر مرسوم در اغلب روابط تجربی است، تعدادی از سایر عوامل مرتبط با آماس نیز بر فشار نهایی خاک اثرگذارند مانند: تنش موثر محدوده کننده ، نفوذپذیری ماسه و دوره تناوب تحریک غالب و نیز قطر و تغییرشکل خمشی شمع. علاوه بر این، ثابت گردید که اثرات آماس در بخش های فوقانی و میانی شمع مشهودتر بوده و اثر مخرب کلی بر پاسخ شمع خواهد داشت. در نهایت، یک ارزیابی مقدماتی در مورد نتایج عددی نشان می دهد که شکل گیری یک فناوری جدید برای ارزیابی پاسخ p-y در خاک های با پراکندگی جانبی که اثرات فوق الذکر را لحاظ نماید، امکان پذیر است.

1-مقدمه

شیوه طراحی کنونی شمع هایی که تحت اثر بار افقی قرار دارند، تا حد بسیاری مبتنی بر روش تیر روی شالوده جابجاکننده غیرخطی (BNWF)می باشد که بطور جایگزین با نام روش p-y معروف است. مبهم ترین پارامتری که در رابطه فوق نقش دارند احتمالاً تعیین رابطه غیرخطی نیرو-جابجایی برای فنرهای جابجاکننده است که بطور گسترده با نام منحنی های p-y معروف هستند. .در یک تحلیل معمول BNWF، مشخصه های منحنی های p-y بسته به نوع خاکی که در آن شمع ساخته می شود و نیز نوع بارگذاری اعمال شده بر روی شمع متفاوت است. تا آنجا که نوع خاک حائز اهمیت باشد، می توانیم بین خاک های چسبنده و غیرچسبنده تمایز قائل شویم، در حالی که خاک های غیرچسبنده می تواند غیرروانگرا (که ازین پس خاک خشک نام می گیرد) یا خاک روان شده باشد. همین طور برای انواع متفاوت بارهایی که روی شمع اعمال می شوند، انواع جنبشی (ناشی از جابجایی جانبی زمین) یا خارجی (بارها و لنگرهای اعمال شده در سر شمع ناشی از یک ابرسازه) وجود دارد. افزون بر این، بارهای خارجی می توانند استاتیکی یا دینامیکی باشند، در حالی بارهای جنبشی می تواند موقتی یا دائمی باشند....

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی عمران " با موضوع " اندرکنش جنبشی شمع ها در پراکندگی جانبی زمین " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
اندرکنش جنبشی شمع ها در پراکندگی جانبی زمین
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Bull Earthquake Eng
سال انتشار
2014
کد محصول
1012422
تعداد صفحات انگليسی
17
تعداد صفحات فارسی
25
قیمت بر حسب ریال
1,083,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
2 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسی عمران را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 1083500 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران در زمینه کلمات کلیدی زیر است:






Single piles
Lateral spreading
Liquefaction
p–y Relations

تاریخ انتشار در سایت: 2018-05-29
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی عمران در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید