Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی معدن /

عنوان ترجمه شده مقاله: اثر پیش عملیات با مایکروویو روی شناورسازی زغال سنگ اکسیده

هدف این مقاله بررسی تأثیر پیش عملیات با مایکروویو روی قابلیت شناورسازی زغال سنگ اکسیده است. آنالیز طیف سنجی مادون قرمز تبدیل فوریه (FTIR) برای بررسی تغییرات ایجاد شده در گروه های عاملی زغال سنگ اکسیده بعد از پیش عملیات با مایکروویو استفاده شد.
 چکیده

به دلیل افزایش تقاضا برای انرژی، زغال سنگ اکسیده باید به خوبی بازیابی شود. اما آب گریزی زغال سنگ اکسیده بسیار کمتر از زغال سنگ تازه است، به همین دلیل، بهبود قابلیت شناورسازی زغال سنگ اکسیده مسأله ­ای اساسی است. در این مطالعه، پیش عملیات با مایکروویو برای بهبود قابلیت شناورسازی زغال سنگ اکسیده استفاده شد. طیف­ سنجی FTIR برای نشان دادن تغییرات ایجاد شده در گروه­ های عاملی زغال سنگ اکسیده عمل شده با مایکروویو برای مدت زمان­ های مختلف استفاده شد. محتوی رطوبت زغال سنگ اکسیده عمل شده با مایکروویو برای مدت زمان­ های مختلف نیز بررسی شد. نتایج FTIR و اندازه­ گیری محتوی رطوبت نشان داد که پیش عملیات با مایکروویو اثر ضعیفی روی خواص شیمیایی سطح زغال سنگ اکسیده دارد، اما می­ تواند محتوی رطوبت را کاهش دهد. نتایج تست­ های شناورسازی نشان داد که بازیابی مواد قابل احتراق با افزایش زمان پیش عملیات با مایکروویو افزایش می ­یابد. در این مطالعه، مکانیزم بهبود قابلیت شناورسازی زغال سنگ اکسیده در اثر پیش عملیات با مایکروویو شرح داده شده است.

1- مقدمه

اخیراً، فرکانس MHz 2450 رایج­ترین فرکانس مورد استفاده در آون­ های مایکروویو خانگی بوده است. محتوی رطوبت زغال سنگ عمل شده با مایکروویو کمتر از زغال سنگ تازه خواهد بود [1,2]. شناورسازی زغال سنگ اکسیده یک مشکل جدی است که باید برای آن راه حلی پیدا کرد، چون تقاضا برای انرژی در حال افزایش است. فرایند اکسایش زغال سنگ از 3 مرحله اصلی تشکیل شده­ است که عبارتند از جذب سطحی اکسیژن، آزادسازی گاز و آزادسازی حرارت [3]. فرایند اکسایش ممکن است بیرون یا درون ذرات زغال سنگ اتفاق بیوفتد. ترکیب فیزیکی و خواص شیمیایی ذرات زغال سنگ ممکن است تغییر کند. این امر باعث تشکیل گروه ­های عاملی اکسیژن­ دار مانند کربوکسیل، فنول و کربونیل روی سطح زغال سنگ می­ شود. در نتیجه، فرایند اکسایش باعث دشوار شدن شناورسازی زغال سنگ توسط جمع­ کننده ­های روغنی می ­شود… 

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی معدن " با موضوع " اثر پیش عملیات با مایکروویو روی شناورسازی زغال سنگ اکسیده " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
اثر پیش عملیات با مایکروویو روی شناورسازی زغال سنگ اکسیده
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Powder Technology
سال انتشار
2013
کد محصول
1012520
تعداد صفحات انگليسی
4
تعداد صفحات فارسی
9
قیمت بر حسب ریال
880,000
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
713 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسی معدن را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 880000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مهندسی معدن در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Flotation
Microwave
Pretreatment
FTIR

تاریخ انتشار در سایت: 2018-06-18
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی معدن در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید