Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی مکانیک /

عنوان ترجمه شده مقاله: احتراق ذرات میکرونی تیتانیوم و زیرکونیوم

در این مقاله زمان و دمای احتراق برای ذرات ریز Zr و Ti در حال سوختن در هوا در دمای محیط اندازه¬گیری شدند. ذرات Zr و Ti هر دو میکروانفجارهایی را نشان می¬دهند که مشابه با موارد مشاهده شده برای ذرات همین فلزات با اندازه بزرگتر است.

چکیده

ذرات تیتانیوم و زیرکونیوم در محدوده اندازه 2 – 25 میکرومتر با عبور باریکه لیزری 2CO مشتعل می ­شوند و احتراق آنها به صورت اپتیکی نظارت می­ شود. قبل از اشتعال، ذرات از یک باریکه لیرزی کمی توان پایین عبور می ­کنند به گونه ­ای که قطر هر ذره مشتعل­ شده به صورت درجا بر اساس دامنه پالس نوری پراکنده اندازه­ گیری می­ شود. ذرات Ti و Zr طبق مشاهدات، ریزانفجارهایی نشان می­ دهند که مشابه انفجارهای ذرات بزرگتر این فلزات است. ردهای گسیل ذره نیز ثبت می­ شوند و یک روال پردازش داده برای حذف سیگنال­ های ارسالی حاصل از ذرات غیرمشتعل و ذرات محترق­ شده به صورت جزئی با لیزر باریکه CO2 نوشته می ­شود. زمان سوختن و دمای احتراق اندازه ­گیری شده و با اندازه ­گیری­ های پیشین برای ذرات درشت­تر همان فلز مقایسه می ­شوند. در هر دو فلز، میانگین دمای احتراق تعیین شده از طریق طیف­ های گسیل بسیار نزدیک به دماهای شعله بی­درروی متناظر آنهاست. در هر دو فلز، با در نظر گرفتن محدوده اندازه ذره، دماهای احتراق ذرات به اندازه ذره بستگی نشان نمی ­دهند. زمان سوختن ذره تنها تابع ضعیفی از اندازه ذره است؛ زمان سوختن Zr در مقایسه با ذرات Ti با اندازه مشابه کوتاه­ تر و دمای آن بیشتر است.

1-مقدمه

احتراق پودرهای زیرکونیوم و تیتانیوم، برای سنتز احتراقی [1 – 3]، مواد واکنش ­پذیر چگالی ­بالا [4، 5]، پیروتکنیک [6- 8] و کاربردهایی در زمینه ایمنی در برابر آتش ­سوزی مورد توجه است [9، 10]. پیشتر، احتراق برای پودرهای نسبتاً درشت با اندازه ذره بیش از 20 تا 30 میکرومتر مشخصه­ یابی شده است [11 – 16]. زمان و دمای احتراق به صورت اپتیکی اندازه ­گیری شده و مکانیسمی برای احتراق پیشنهاد شده است [17] که شامل انحلال اکسیژن و نیتروژن در فلز مذاب و آزادسازی نیتروژن و تشکیل اکسیدهای استوکیومتری است...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.

 


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی مکانیک " با موضوع " احتراق ذرات میکرونی تیتانیوم و زیرکونیوم " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
احتراق ذرات میکرونی تیتانیوم و زیرکونیوم
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Proceedings of the Combustion Institute
سال انتشار
2013
کد محصول
1012542
تعداد صفحات انگليسی
7
تعداد صفحات فارسی
20
قیمت بر حسب ریال
880,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
858 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسی مکانیک را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 880000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مهندسی مکانیک در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Metal combustion
Particle combustion
Laser ignition

تاریخ انتشار در سایت: 2018-06-19
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی مکانیک در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید