Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسي شيمی /

عنوان ترجمه شده مقاله: انتقال حرارت و جرم در خشک شدن بستر ثابت ذرات متخلخل تغییرشکل ناپذیر

ترجمه مقاله درباره انتقال حرارت آماده دانلود است. در این مقاله یک مدل پیوسته برای خشک کردن بستر ثابت ذرات کروی متخلخل تغییر شکل ناپذیر و شرح دقیق آن برای خشک کردن مواد گرانوله ارائه شده است. این مدل بر مبنای معادلات موازنه رطوبت و گرما است، که در آن انتقال جرم در سطح منافذ با حرکت جلو نفوذ بخار رطوبت از طریق یک لایه گاز ساکن رخ می دهد.

چکیده

مدلی برای خشک شدن ذرات کروی متخلخل تغییرشکل ناپذیر در یک بستر ثابت درحال عبور توسط یک عامل خشک کردن توسعه داده شد. این مدل مبتنی بر رطوبت کوپل شده و معادلات تعادل گرمایی بود، که در آن شار مولار رطوبت تبخیر شده از یک منفذ بر اساس نفوذ از طریق یک لایه گاز ساکن برآورد شد. معادلات مدل شامل عوامل مختلف فرآیند، به عنوان مثال، پارامترهای مشخصه ذرات متخلخل (قطر، تخلخل، و خمیدگی حفره)، ذرات بستر ثابت (کسر خالی، ارتفاع، رطوبت، و دمای اولیه)، و عامل خشک شدن (سرعت سطحی، رطوبت ورودی و دمای اولیه) بود. تخلخل ذرات و خمیدگی حفره به عنوان پارامترهای قابل تنظیم انتخاب شدند. یک مطالعه تجربی درباره خشک کردن هوا بستر ثابت کربن فعال انجام شد و پارامترهای قابل تنظیم بر اساس داده های تجربی برازش شدند. مقادیر  m3/m3 0.04±  0.28 برای تخلخل ذرات و 0.15 ± 1.25 برای خمیدگی حفره تحت شرایط عملیاتی مورد مطالعه به دست آمد. خشک کردن با افزایش سرعت سطحی هوا (0.04-0.42 متر / ثانیه) و دمای هوا اولیه (25-45درجه سانتی گراد) سریعتر بود. مدل، داده های تجربی مختلف را با دقت پیش بینی کرد و می توان آن را در طراحی و بهینه سازی خشک شدن همرفتی ذرات متخلخل بستر ثابت استفاده کرد.

1-مقدمه

خشک کردن همرفتی محیط متخلخل، از جمله مواد غذایی، دارویی، چوب، کاغذ، پارچه، چرم، دانه و مصالح ساختمانی، نقش اساسی در کاربردهای صنعتی مختلف دارد [1-6]. با توجه به ظرفیت در دسترس بودن بالا و رطوبت اشباع آن، هوا پر استفاده ترین عامل خشک کردن است....

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسي شيمی " با موضوع " انتقال حرارت و جرم در خشک شدن بستر ثابت ذرات متخلخل تغییرشکل ناپذیر " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
انتقال حرارت و جرم در خشک شدن بستر ثابت ذرات متخلخل تغییرشکل ناپذیر
نویسنده/ناشر/نام مجله :
International Journal of Heat and Mass Transfer
سال انتشار
2016
کد محصول
1012916
تعداد صفحات انگليسی
8
تعداد صفحات فارسی
24
قیمت بر حسب ریال
968,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
4 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسي شيمی را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 968000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مهندسي شيمی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



mass transfer
Activated carbon

تاریخ انتشار در سایت: 2018-07-20
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسي شيمی در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید