Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسي شيمی /

عنوان ترجمه شده مقاله: زئولیت های طبیعی به عنوان جاذب های موثر در تصفیه آب و فاضلاب

ترجمه مقاله درباه زئولیت های طبیعی آماده دانلود می باشد. در این مقاله، ما تحقیق اخیر در مورد جذب کاتیون با استفاده از زئولیت های طبیعی، همچنین فرم های اصلاح شده (تغییر یافته) آن برای جداسازی آنیون ها و ترکیبات آلی در تصفیه آب و فاضلاب، بروز رسانی خواهیم کرد.

چکیده

زئولیت های طبیعی، منابعی فراوان و ارزان هستند که به صورت آلومینوسیلیکات های هیدراته کریستالی با یک ساختار چارچوبی حاوی منافذی پُر از آب، کاتیون های قلیایی و قلیایی – خاکی می باشند. به دلیل توانایی بالای آنها در تبادل کاتیون، همچنین خواص غربال مولکولی، زئولیت های طبیعی در دهه های گذشته، به عنوان جاذب، کاربرد گسترده ای در فرآیندهای جداسازی و تصفیه داشته اند. در این مقاله، ما گسترش و توسعه ی اخیر زئولیت های طبیعی به عنوان جاذب در تصفیه آب و فاضلاب را مورد بررسی قرار می دهیم. خواص و اصلاح زئولیت های طبیعی مورد بحث قرار گرفته است. زئولیت های طبیعی مختلفی در سراسر جهان، ظرفیت تبادل یونی متفاوتی برای کاتیون هایی مانند آمونیاک و یونهای فلزات سنگین نشان داده اند. در برخی زئولیت ها نیز جذب آنیون ها و مواد آلی از محلول آبی مشاهده شده است. اصلاحات زئولیت های طبیعی را می توان با روشهای مختلفی مانند تصفیه اسید، تبادل یونی، و سورفاکتانت عاملدار انجام داد تا زئولیت های اصلاح شده به ظرفیت جذب بالاتری برای مواد آلی و آنیون ها دست یابند.

1-مقدمه

این روزها به دلیل کمبود آب، جهان با بحران آب مواجه است. با توسعه ی سریع صنایع مختلف، مقدار زیادی فاضلاب از فرایندهای صنعتی تولید می شوند که به درون سیستم های خاک و آب تخلیه می شوند. فاضلاب معمولاً حاوی آلاینده های بسیاری مانند یون های کاتیونی و آنیونی، روغن و مواد آلی هستند، که اثرات سمی بر اکوسیستم دارند. حذف این آلاینده ها مستلزم فناوری های مقرون به صرفه و انواع تکنیک های مختلفی است که در دهه های گذشته در برای مدیریت و کنترل تصفیه فاضلاب توسعه یافته اند. در حال حاضر، اعتقاد بر این است که جذب سطحی تکنیکی ساده و موقر برای تصفیه آب و فاضلاب است و موفقیت این تکنیک تا حد زیادی بستگی به توسعه ی یک جاذب کارآمد دارد. کربن فعال [1]، مواد معدنی خاک رس [2, 3]، بیومواد [4]، زئولیت ها [5, 6]، و برخی مواد زائد جامد صنعتی [7, 8] کاربرد گسترده ای به عنوان جاذب برای جذب سطحی یون ها و مواد آلی در تصفیه فاضلاب داشته اند....

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسي شيمی " با موضوع " زئولیت های طبیعی به عنوان جاذب های موثر در تصفیه آب و فاضلاب " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
زئولیت های طبیعی به عنوان جاذب های موثر در تصفیه آب و فاضلاب
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Chemical Engineering Journal
سال انتشار
2010
کد محصول
1012922
تعداد صفحات انگليسی
14
تعداد صفحات فارسی
44
قیمت بر حسب ریال
1,210,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسي شيمی , محيط زيست را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 1210000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مهندسي شيمی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:





Natural zeolite
Inorganic ions
Water treatment

تاریخ انتشار در سایت: 2018-07-21
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسي شيمی در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید