Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی عمران /

عنوان ترجمه شده مقاله: اندرکنش مفصلهای پلاستیکی در پل های بتنی پیش تنیده حاوی جانهای فولادی موجدار

ترجمه مقاله درباره پل های بتنی پیش تنیده، آماده دانلود است. در این مقاله رفتار سازه‏ای با دامنه تغییرات کامل در پلهای فوق و تشکیل مفصل پلاستیکی به شکل تجربی و عددی مورد مطالعه قرار می‏گیرد.

چکیده

پله ای بتنی از پیش تنیده شده حاوی جان های فولادی موجدار را می‏توان به عنوان قالبهای پلی مهم در نظر گرفت. هرچند، وجود میله ‏های پیش تنش و جانهای فولادی موجدار تغییر شکل پذیر-برشی که از سختی محوری ناچیزی برخوردارند، موجب ایجاد پیچیدگی در تشکیل مفصل های پلاستیکی تحت بارگذاری کاربردی برای فرایند گسیختگی می‏شوند. به همین علت در این مقاله رفتار سازه‏ای با دامنه تغییرات کامل در پلهای فوق و تشکیل مفصل پلاستیکی به شکل تجربی و عددی مورد مطالعه قرار می‏گیرد. افزایش مفصل پلاستیکی بال موضعی در این پلها به وسیله تغییر شکل برشی در جان و خمش بال موضعی ایجاد می‏شود که همراه با مفصلهای پلاستیکی دارای عمق کامل دچار فعل و انفعالات متقابل می‏گردند. آزمایش های انجام شده نشان می‏دهند که رفتار سازه‏ای با دامنه تغییرات کامل به طور عمده از طریق مفصلهای پلاستیکی بال موضعی کنترل می‏شوند. علاوه بر آن، یک فرمول نیز برای پیش بینی طول مفصل پلاستیکی اندرکنشی معادل پیشنهاد گردید که به پیش بینی رفتار سازه‏ای با دامنه تغییرات کامل کمک می‏کند و معمولا وجود میله‏ های پیش تنش خارجی را در نظر می‏گیرد. در این تحقیق تعدادی پیشنهاد طراحی نیز مطرح گردید.

1-مقدمه

پلهای بتنی حاوی جان های فولادی موجدار و پیش تنیده خارجی را می‏توان به عنوان یکی از قالب های پلی مهم برای دهانه‏ های کوتاه و متوسط در نظر گرفت. از زمان پیدایش پل کنیاک در فرانسه سال 1986، ساخت این گونه پلها در کشورهای دیگر نیز رونق یافت. پل های بتنی فوق به واسطه اینکه سبک هستند، نه تنها برای پل های شاه تیر ایده ‏آل می‏باشند بلکه به عنوان عرشه در پلهای کابلی عمل می‏نماید. جان های فولادی موجدار موجب افزایش مقاومت برشی می‏شود ونیاز به صفحه‏ های تقویتی گسترده را برطرف می‏نماید. به واسطه وجود سختی محوری ناچیز در جانهای موجدار، می‏توان از پیش تنش برای بال های بتنی استفاده کرد که نیاز به تراکم و به هم فشردگی قبلی دارند. فرایند پیش تنیدگی اغلب به وسیله میله‏‏ های داخلی و خارجی به دست می‏آید. بنابراین، این نوع شکل سازه ‏ای، کارایی سازه ‏ای عالی را می‏تواند فراهم نماید. از این پس در این مقاله ما از این نوع سازه نام می‏بریم مگر اینکه حالت دیگری مد نظر باشد...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.

 


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی عمران " با موضوع " اندرکنش مفصلهای پلاستیکی در پل های بتنی پیش تنیده حاوی جانهای فولادی موجدار " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
اندرکنش مفصلهای پلاستیکی در پل های بتنی پیش تنیده حاوی جانهای فولادی موجدار
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Engineering Structures
سال انتشار
2017
کد محصول
1013214
تعداد صفحات انگليسی
14
تعداد صفحات فارسی
22
قیمت بر حسب ریال
1,265,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
4 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسی عمران را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 1265000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران در زمینه کلمات کلیدی زیر است:





Corrugated steel web
Critical region
External tendon

تاریخ انتشار در سایت: 2018-12-21
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی عمران در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید