Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی عمران /

عنوان ترجمه شده مقاله: کاربرد SPI در مدلسازی مصرف انرژی آسیاهای نیمه خودشکن و گلوله ای در معدن سرچشمه

در این مقاله بازدهی مدار خردایش و همچنین بازدهی تجهیزات دانه بندی کارخانه تغلیظ شماره دو مجتمع مس سرچشمه مورد مطالعه قرار گرفت.

چکیده

در این مقاله بازدهی مدار خردایش و همچنین بازدهی تجهیزات دانه بندی کارخانه تغلیظ شماره دو مجتمع مس سرچشمه مورد مطالعه قرار گرفت. مدار خردایش این کارخانه شامل یک اسیای نیمه خودشکن در یک مدار بسته همراه با یک سرند لرزان و یک آسیای گلوله ای همراه با یک سیستم دانه بندی هیدروسیکلون می باشد. هدف از این کار محاسبه میزان مصرف انرژی هر یک از این آسیاها و تولید یک محصول مناسب برای مرحله فلوتاسیون می باشد. جهت انجام این کار سه مرحله ی شبیه سازی انجام گرفت و میزان انرژی مصرف شده محاسبه شد. بازدهی متوسط آسیای گلوله ای برابر با 72.96 درصد بدست آمد. متوسط درصد انرژی مصرفی توسط آسیای نیمه خودشکن و گلوله ای نسبت به کل انرژی مصرفی توسط آسیاها بترتیب برابر با 44.65 درصد و 55.35 درصد بود. سهم آسیای نیمه خودشکن و آسیاب گلوله ای در تولید محصول نهایی (ذرات کوچکتر از 74 میکرون) به ترتیب 55.38٪ و 44.62٪ بود. به عبارت دیگر، آسیاب نیمه خودشکن حدود 10.76٪ بیشتر از آسیاب گلوله ای محصول نهایی تولید می کند. متوسط مصرف انرژی در آسیای نیمه خودشکن و آسیاب گلوله ای برای تولید یک تن محصول نهایی به ترتیب برابر با 23.16 kWh / t و 36.05 kWh / t بود. بنابراین، آسیاب گلوله ای 12.89 کیلووات ساعت / تن انرژی بیشتر از آسیاب نیمه خودشکن در تولید محصول نهایی مصرف می کند. متوسط خرابی سیکلون ها 0.361 بود و بنابراین متوسط بازدهی جداسازی سیکلون ها برابر با 63.9٪ بود و بازدهی متوسط سرند لرزان برابر با 99.89٪ بود. از آنجا که سرریز سیکلون های اولیه (محصول نهایی مدار خردایش) خوراک سلول های رافر را تشکیل می دهد، عملکرد نامناسب سیکلون ها می تواند به شدت بر کل فرایند فلوتاسیون تاثیر بگذارد.

1-مقدمه

آسیاب های خودشکن (AG) و نیمه خودشکن (SAG) معمولا به عنوان مرحله خردایش، به ویژه برای مواد معدنی مس استفاده می شود که باعث افزایش ظرفیت آسیاب و کاهش هزینه های عملیاتی و سرمایه گذاری می شود [1]. در کارخانه های فرآوری مواد معدنی، مدارهای خردایش بیشترین مصرف انرژی را دارند. به همین دلیل عملکرد بهینه این مدارها باعث کاهش مصرف انرژی و هزینه ها می شود. بنابراین، تعیین سهم هر یک از بخش های مدار در مصرف انرژی، برای تولید محصول مناسب، به روند بهینه سازی عملکرد مدار کمک می کند. همچنین با در نظر گرفتن اینکه اکثر انرژی در کارخانه های فرآوری مواد معدنی در بخش آسیاب مصرف می شود، همیشه تلاش می شود با ارائه روش ها و تجهیزات جدید، انرژی مصرف شده کاهش یابد. با این حال، در اغلب موارد، به دلیل پیچیدگی ذاتی عملیات، تعدد فاکتورهای درگیر و طراحی اولیه نامناسب، بهره وری مدار خردایش کمتر از مقدار مورد انتظار است.....

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی عمران " با موضوع " کاربرد SPI در مدلسازی مصرف انرژی آسیاهای نیمه خودشکن و گلوله ای در معدن سرچشمه " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
کاربرد SPI در مدلسازی مصرف انرژی آسیاهای نیمه خودشکن و گلوله ای در معدن سرچشمه
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Journal of Mining & Environment
سال انتشار
2011
کد محصول
1013308
تعداد صفحات انگليسی
14
تعداد صفحات فارسی
27
قیمت بر حسب ریال
1,265,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
2 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسی عمران را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 1265000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



Sarcheshmeh
comminution
SAG mill

تاریخ انتشار در سایت: 2019-02-10
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی عمران در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید