Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده محيط زيست /

عنوان ترجمه شده مقاله: اثر سطح نفوذ ناپذیر بر کیفیت آب و آستانه آن در کشور کره

ترجمه مقاله درمورد کیفیت آب، آماده دانلود است. در این مقاله، تحلیل همبستگی و رگرسیون به منظور سنجش رابطه بین PISA و پارامترهای کیفیت آب شامل BOD، COD، TOC و T-P انجام گرفت.

چکیده

تغییر در توازن بین نفوذ ناپذیری و نفوذ پذیری موجب تغییر قابل توجه کیفیت آب رودخانه شده است و در نتیجه، آستانه سطح نفوذ ناپذیر در حوزه آبریز برای مدتها موضوع تحقیقات کاربردی بوده است. هدف از این مطالعه، بررسی رابطه متقابل میان سطح نفوذ ناپذیر و کیفیت آب و تعیین آستانه درصد سطح نفوذ ناپذیر (PISA) جهت تشخیص شدت مسائل آتی کیفیت آب رودخانه در حوزه آبریز و نیز ساماندهی PISA در کشور کره می باشد. نتایج آماری نشان می دهند که PISA شاخصی مناسب برای کیفیت آب در مقیاس حوزه آبریز بوده و می تواند مسائل کیفیت آب در ارتباط با سطح نفوذ ناپذیر را به تصویر بکشد. علاوه بر این، نتایج این مطالعه اشاره دارند که کنترل PISA در محدوده 10 درصد در حوزه آبریز، یک راهکار اساسی برای کاهش کیفیت آب می باشد.

1-مقدمه

شهرنشینی موجب افزایش سطوح نفوذ ناپذیر از جمله جاده ها، پارکینگ ها، پیاده رو ها، پشت بام ها و سطوح نفوذ ناپذیر دیگر شده و به کاهش سطوح تأثیر گذار در پاک سازی رواناب سطحی منجر گردیده است [1]. سطوح نفوذ ناپذیر مانع نفوذ بارش ها به داخل خاک و آب زیرزمینی شده و به نوبه خود، رواناب رودخانه ها را افزایش داده و متعاقباً موجب تغییرات خاص در هیدرولوژی، ساختار زیستگاه، کیفیت آب و تنوع زیستی سیستم آبزیان می شوند...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مجموعه مهندسی كشاورزی " با موضوع " اثر سطح نفوذ ناپذیر بر کیفیت آب و آستانه آن در کشور کره " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
اثر سطح نفوذ ناپذیر بر کیفیت آب و آستانه آن در کشور کره
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Water
سال انتشار
2016
کد محصول
1013432
تعداد صفحات انگليسی
9
تعداد صفحات فارسی
12
قیمت بر حسب ریال
1,083,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مجموعه مهندسی كشاورزی , مجموعه مهندسی منابع طبيعی , محيط زيست را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 1083500 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مجموعه مهندسی كشاورزی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Han River Basin
impervious surface area
receiver-operating characteristic analysis

تاریخ انتشار در سایت: 2019-03-17
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید