Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسي شيمی /

عنوان ترجمه شده مقاله: مشخصات هیدروکربن های نفتی انباشته‌شده روی سطوح جاده در محیط های شهری

این مقاله، آلاینده های هیدروکربن های نفتی کل (ترکیبات آلی فرار، ترکیبات آلی نیمه فرار و ترکیبات آلی غیرفرار) انباشته‌شده در جاده های شهری را بررسی کرد. بارهای رسوبی به طور کلی به ترتیب ترکیبات آلی غیرفرار>ترکیبات آلی نیمه فرار>ترکیبات آلی فرار بودند.

چکیده

هیدروکربن­ های نفتی یک گروه آلاینده­ ی سمی هستند که عمدتاً شامل ترکیبات آلی فرار (VOC)، ترکیبات آلی نیمه ­فرار (SVOC) و ترکیبات آلی غیرفرار (NVOC) هستند. این آلاینده ­ها می­توانند در طول دوره­ های خشک روی جاده‌های شهری انباشته شوند و سپس در روزهای بارانی توسط رواناب باران سیلابی شسته شوند. هیدروکربن­ های نفتی برخلاف فلزات سنگین و هیدروکربن­ های آروماتیک چندحلقه­ ای، در زمینه­ ی فرآیندهای آلاینده ­ی باران سیلابی توجه برابری جلب نکرده ­اند. این مقاله مشخصات بارهای آلاینده ­ی ترکیبات آلی فرار، ترکیبات آلی نیمه­ فرار و ترکیبات آلی غیرفرار انباشته‌شده روی جاده ­های شهری و فاکتورهای مؤثر بر آنها را با استفاده از یک رگرسیون گام به گام روبه ­جلو و روش­های آنالیز ساختار رتبه­ بندی ترجیحی جهت غنی­ سازی ارزیابی-تحلیل گرافیکی جهت کمک متقابل بررسی کرد. نتایج نشان می­دهد که بارهای انباشته‌شده روی جاده ­های شهری به­ صورت ترکیبات آلی غیرفرار> ترکیبات آلی نیمه ­فرار> ترکیبات آلی فرار بودند. همچنین اشاره شده است که درجات فاکتورها در هیدروکربن­ های نفتی اثرگذار انباشته‌شده روی جاده ­های شهری برابر نبودند و ترتیب آنها به‌صورت جامدات>نوع کاربری زمین>ترافیک وسایل نقلیه>زبری سطوح جاده­ ها است. نتایج این تحقیق همچنین نشان داد که هیدروکربن­ های نفتی روی سطوح جاده های شهری تمایل دارند محدودکننده‌ی منبع باشند تا محدودکننده‌ی انتقال. این نتایج می­تواند به مدیریت باران سیلابی آلوده به هیدروکربن ­های نفتی مانند طراحی سیستم تصفیه و بهبود روش مدلسازی باران سیلابی کمک کند.

1-مقدمه

کیفیت باران سیلابی شهری در سراسر جهان توجه فزاینده­ای جلب کرده است زیرا می­تواند در نهایت به درون پهنه­ های آبی دریافت‌کننده جریان یابد که به محیط آبی شهری آسیب وارد می­کند (فنگ و همکاران 2018، ویجسیری و همکاران 2016). این مسئله به­ ویژه زمانی مهم است که باران سیلابی پتانسیل بالایی برای کاهش کمبود آب دارد (گونتیلیک و همکاران 2017). در یک محیط شهری، جاده­ ها عمدتاً سطوح غیرقابل ­نفوذ هستند و بنابراین می­توانند مقدار زیادی رواناب باران سیلابی تولید کنند. با این حال، به ­دلیل عبورومرور مکرر تعدادی از آلاینده ­ها انباشت می­شوند و سپس در طول روزهای خشک روی جاده‌های شهری انباشته می­شوند...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " شيمی " با موضوع " مشخصات هیدروکربن های نفتی انباشته‌شده روی سطوح جاده در محیط های شهری " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
مشخصات هیدروکربن های نفتی انباشته‌شده روی سطوح جاده در محیط های شهری
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Science of the Total Environment
سال انتشار
2019
کد محصول
1013451
تعداد صفحات انگليسی
8
تعداد صفحات فارسی
24
قیمت بر حسب ریال
1,314,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
2 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده شيمی , مهندسی نفت , مهندسي شيمی , محيط زيست را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 1314500 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده شيمی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Petroleum hydrocarbons
Stormwater pollutant processes

تاریخ انتشار در سایت: 2019-03-31
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله شيمی در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید