Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی پزشکی /

عنوان ترجمه شده مقاله: پیشرفت های صورت گرفته در مدلسازی ریاضیاتی کم بعد سیستم قلبی – عروقی انسان

هدف از این مقاله مروری، ارائه مباحثی راجع به پیشرفت های جدید و ارزیابی مدل های کم بعد ارائه شده برای سیستم قلبی عروقی انسان و کاربردهای آن است.

چکیده

مدلسازی ریاضیاتی جریان خون در سیستم قلبی – عروقی، پیشینه طولانی دارد. مدل­ های صفر بعدی (0D) و مدل­های یک بعدی (1D) به صورت گسترده در مطالعه سیستم قلبی – عروقی انسان مورد استفاده قرار گرفته­اند. معمولاً مدل­های کم بعد، مبتنی بر یک دستگاه معادلات وابسته به زمان هستند که مشتقات فضایی را پوشش نمی­دهد و در نتیجه، پیچیدگی محاسباتی آن در مقایسه با مدل­های چندبعدی کمتر است. علیرغم اینکه مدل­های قلبی – عروقی سه بعدی پیچیده­ تر نیز ارائه شده­اند، اما مدل­های یک بعدی ساده به علت اینکه توانایی پوشش مقطع­ های زیادی از سیستم قلبی – عروقی را دارند و شرایط مرزی مدل­های سه بعدی پیشرفته را تعیین می­کنند، دوباره مورد توجه قرار گرفته­اند. مدل­های کم بعد می­توانند اطلاعات مفیدی راجع به مشخصات جریان خون در سطح رویدادهای فردی و درمان مختص بیمار در اختیار کادر درمان قرار دهند و پدیده ­های کلی فیزیولوژی گردش خون را توصیف کنند. هدف مقاله مروری حاضر، ارائه مباحثی راجع به پیشرفت ­های جدید و ارزیابی مدل­های صفر بعدی و یک بعدی از سیستم قلبی – عروقی انسان است.

1-مقدمه

سیستم قلبی – عروقی، یک مکانیسم انتقال خون است که انتقال مواد مغذی به بافت­ها و اندام­های بدن و دفع مواد زائد و سمی مختلف را امکان­پذیر می­سازد [1]. اجزای این سیستم عبارتند از قلب که خون را به مجرای گردش خون پمپاژ می­کند، رگ­های سیستمی که خون را به اندام­ های پیرامونی وارد و از آن خارج می­کنند و رگ­های ریوی که تبادل اکسیژن و دی­اکسید کربن در ریه­ ها را ممکن می­سازند....


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی پزشکی " با موضوع " پیشرفت های صورت گرفته در مدلسازی ریاضیاتی کم بعد سیستم قلبی – عروقی انسان " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
پیشرفت های صورت گرفته در مدلسازی ریاضیاتی کم بعد سیستم قلبی – عروقی انسان
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Journal of Hypertension and Management
سال انتشار
2016
کد محصول
1014457
تعداد صفحات انگليسی
10
تعداد صفحات فارسی
29
قیمت بر حسب ریال
1,232,000
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسی پزشکی را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 1232000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مهندسی پزشکی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:







Mathematical modeling
Cardiovascular system
Blood flow
0D models
1D models
Computational meth

تاریخ انتشار در سایت: 2021-05-31
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی پزشکی در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید