Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی معدن /

عنوان ترجمه شده مقاله: روش اصلاح شده وزن شواهد برای تخمین منابع معدنی ناحیه‌ای

مدل‌سازی فضایی در GIS در حال حاضر به طور گسترده‌ای در علوم زمین مورد استفاده قرار می گیرد. نرم‌افزار Arc-SDM ، نمونه‌ای از مدلساز داده‌های فضایی است (برای آخرین نسخه آن به استاواتزکی و دیگران، 2009 مراجعه کنید) که ابزارهایی را برای وزن شواهد (WofE)، رگرسیون لجستیکی، منطق فازی و شبکه‌های عصبی ارائه می دهد. این مقاله به دو مورد اول از این چهار تکنیک می پردازد.

چکیده

مدل‌سازی وزن شواهد (WofE) و رگرسیون لجستیک وزنی (WLR) دو روش تخمین منابع معدنی ناحیه‌ای هستند که ارتباط تنگاتنگی با هم دارند: به عنوان مثال، اگر تمام لایه‌های نقشه انتخاب شده برای تحلیل‌های بعدی باینری و شرطی مستقل از رخدادهای ماده معدنی باشند، پارامترهای تباین مورد انتظار WofE برابر با ضرایب WLR است مگر برای جمله تباین که به اندازه مساحت واحد بستگی دارد. هرچند یک استراتژی خوب WofE بایستی استقلال مشروط تقریبی را تحقق بخشد، اما یک مشکل متداول این است که احتمالات تخمین نهایی سوگیرانه یا فاقد بی‌طرفی هستند. اگر N کانسار در یک منطقه مورد مطالعه وجود داشته باشد و مجموع تمام احتمالات تخمین شده به صورت S نوشته شود، WofE عموماً منجر به S > N می‌شود. تفاضل S - N را می‌توان برای معناداری آماری آزمون کرد. اگرچه WLR منجر به S = N را دارد اما ضرایب WLR عموماً دارای واریانس‌های نسبتاً زیادی هستند. به تازگی، چندین روش برای به دست آوردن وزن WofE ایجاد شده است که یا منجر به S = N می‌شود یا سوگیری آن تقریباً صفر می شود (فاقد سوگیری می‌شود). روش ارائه شده در این مقاله که قبلاً استفاده نشده است شامل مدل‌سازی WofE در وهله اول و متعاقباً اعمال WLR روی وزن‌ها است. این روش منجر به وزن‌های با احتمالات فاقد سوگیری می‌شود که S = N را برآورده می‌سازد. مزیت اضافی این روش این است که به طور خودکار با داده‌های گمشده در برخی لایه‌ها مقابله می‌کند زیرا همانگونه که عموماً در برنامه‌های WofE عمل می‌شود، وزن مساحتهای واحد با داده‌های گمشده را می‌توان معادل با صفر تنظیم کرد. برخی مثالهای کاربردی از روش فوق ارائه شده است.


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " زمين شناسی " با موضوع " روش اصلاح شده وزن شواهد برای تخمین منابع معدنی ناحیه‌ای " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
روش اصلاح شده وزن شواهد برای تخمین منابع معدنی ناحیه‌ای
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Natural Resources Research
سال انتشار
2011
کد محصول
1014638
تعداد صفحات انگليسی
7
تعداد صفحات فارسی
11
قیمت بر حسب ریال
1,072,500
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
419 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده زمين شناسی , مهندسی معدن را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 1072500 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده زمين شناسی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:





Weights-of-evidence
weighted logistic regression
conditional independence

تاریخ انتشار در سایت: 2021-09-18
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله زمين شناسی در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید