Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,083,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " علوم اقتصادی " با موضوع " استفاده از روش DEA برای تجزیه و تحلیل همزمان روابط متقابل میان رشد اقتصادی، آلودگی محیط زیست و مصرف انرژی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
استفاده از روش DEA برای تجزیه و تحلیل همزمان روابط متقابل میان رشد اقتصادی، آلودگی محیط زیست و مصرف انرژی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
International Journal of Economic Sciences and Applied Research
سال انتشار
2009
کد محصول
1000112
تعداد صفحات انگليسی
21
تعداد صفحات فارسی
21
قیمت بر حسب ریال
1,083,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
979 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

در این مطالعه، تحلیل پوششی داده­ ها (DEA) نه تنها براي توسعه شاخص بهره وری که ترکیبی از فعالیتهای اقتصادی، انتشار CO2 و مصرف انرژی در فرایند تولید در 31 کشور از اروپا در سال 2004 ميباشد، مورد استفاده قرار گرفته، بلکه به منظور برآورد حاشیه افزایش یا کاهش بلند مدت در سطوح مصرف منابع انرژی تمام شدنی از نمونه انتخاب شده (سوئیس، یونان، بریتانیا و لوکزامبورگ) از کشورهای اروپایی (از 31 كشور) که متعلق به گروه ميباشند، نيز بكار رفته است. همانطور كه نشان داده شده، هر کشور می­تواند به  TEبهتري دست يابد، هنگامي که فعالیتهای اقتصادی افزایش­يافته آن با عملکرد زیست محیطی بهبود يافته همراه باشد.

از تجزیه و تحلیل ميتوان متوجه شد که اقتصادهای توسعه یافته­اي که تمایل به ایجاد ثبات در تخریب محیط زیست خود از طریق زمان دارند (سوئیس)، با افزايش تولید ناخالص داخلی (سرانه GDP)، از حاشیه­های رضایت بخش برای افزایش مصرف شاخص انرژی " کثیف" (DE) در بلندمدت اطمينان حاصل ميگردد، و در نتیجه به توسعه اقتصادی پایدار كمك مي­شود. این واقعیت به طور قابل توجهی در کشورهایي كه در حال نشان دادن زوال شدید (یونان) و یا بهبود موقت (انگلستان، لوکزامبورگ) در سطوح آلودگی بدون هیچ گونه نشانه­ای از ثبات معتدل از تخریب محیط زیست، مي­باشند، متفاوت است.

فهرست مطالب

1-مقدمه

2-تعریف توسعه اقتصادی پایدار

3-ویژگیهای DEA

4-مدل  

5-اطلاعات

6-كاربردهاي تجربی مدل

7-نتیجه گیری

8-منابع

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.

 


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله علوم اقتصادی در موسسه البرز


ثبت سفارش جدید