Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
968,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " علوم اقتصادی " با موضوع " رابطه MVA-EVA: جدايي تاثيرات مبتني بر بازار از تاثيرات مبتني بر شركت " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
رابطه MVA-EVA: جدايي تاثيرات مبتني بر بازار از تاثيرات مبتني بر شركت
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Review of Accounting & Finance
سال انتشار
2005
کد محصول
1000194
تعداد صفحات انگليسی
18
تعداد صفحات فارسی
18
قیمت بر حسب ریال
968,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

مطالعاتي كه رابطه ارزش افزوده اقتصادي ( EVA) با ارزش بازار را بررسي كرده اند،‌تاثير EVA و كنترل تاثيرات اقتصادي بازار را جدا نكرده اند. از آنجا كه مقياس EVA به عنوان ارزش افزوده اي است كه جدا از بازار است،‌مديران عملياتي از رويه اي كه تاثيرات مبتني بر بازار را از تاثيرات مبتني بر شركت (EVA) جدا مي كنند، بهره هاي زيادي خواهند برد. مقاله ما تاثير اقتصاد و EVA را بر MVA بررسي مي كند. نتايج نشان مي دهد كه EVA و GDP تاثير قابل توجهي بر MVA دارند. علاوه براين، رابطه MVA و EVA نشان دهنده رابطه سيستماتيك بين شركتها با بيشترين MVA و شركتها با كوچكترين MVA دارند.به طور كلي، مطالعه ما كاربردهايي براي مديران اجرايي شركتها كه از EVA براي ارزيابي عملكرد مديريتي وارتباط آن با MVA استفاده مي كنند، دارد.

1-مقدمه

تصور كلاسيك امور مالي شركتي بيان مي كند كه مديران بايد ارزش سهامداران را به حداكثر برسانند. براي انطباق تصميمات مديريتي با ارزش سهامداران، مديران همواره پاداش هاي سهام دريافت مي كنند. بنابراين مديران نيز از افزايش در قيمت سهام سود مي برند. كاربرد اين نكته اين است كه اگر قيمت بازار سهام بالا باشد، مديران تصميمات خوب شركتي گرفته اند و مديران و سهامداران سود مي برند. با اين وجود پاداش سهام مديريتي ابزار تصميم گيري را براي مديران ارائه نمي كند. علاوه براين،‌شركتها دريافته اند كه براي اينكه تصميم گيري در سطوح عملياتي مطابق با حداكثرسازي ارزش باشد، آنها بايد درباره اندازه گيري عملكرد و سيستم هاي پاداش خود مجددا فكر كنند.براي ارتباط بين مدل حداكثرسازي ارزش سهامدار با فرايند تصميم گيري مديريتي،‌استرن استوارت مقياس هاي ارزش افزوده اقتصادي ( EVA) را ايجاد كرد.

مطالعات قبلي كه توسط او بيرن 1996، گرانت 1996 و ديگران انجام شد نشان داد كه ارتباط بين ارزش يازار و EVA وجود دارد. با اين وجود اين مطالعات تاثير EVAو تاثيرات اقتصادي بازار را كنترل و جدا نكرد. ما كار آنها را با بررسي اينكه آيا اقتصاد تاثير قابل ملاحظه اي بر ارتباط ارزش افزوده بازار ( MVA) بر ارزش افزوده اقتصادي ( EVA) دارد يا نه. علاوه براين،‌ عامل اندازه را به عنوان عاملي در رابطه EVA-MVA در نظر مي گيريم. هم چنين تعيين مي كنيم كه چقدر از MVA مبتني بر تصميم مديريتي (EVA) است و چه مقدار مبتني بر بازار است. از آنجا كه EVA ارزش افزوده شركت را جدا از تاثير سيستماتيك بازار اندازه گيري مي كند،‌ جدايي تاثيرات مبني بر بازار و مبتني بر شركت ( EVA) يه مديران عملياتي اجازه مي دهد كه تاثير تصميمات خود را بر ارزش شركت درك كنند. با دانش نسبت به رابطه MVA با بازار و محركهاي مديريتي، مقياس عملكردي را مي توان به سيستم پاداش مرتبط كرد. هدف مقاله ما توجه به اين سوال است: چه درصدي از ايجاد ارزش به دليل عملكرد مديريتي است و چه درصدي مربوط به شرايط اقتصادي است؟ علاوه براين، به اين نگراني مديريت توجه دارد كه مديران از افزايش عمومي در بازار سهام سود مي برند، و لزوما به دليل تصميمات مناسب مديريتي نيست. عموما، طي رونق بازار، سهامداران نسبت به پاداش دهي به مديران مردد هستند كه آنها نيز از اين روند قيمتي سهام نيز سود مي برند ( پندر 2003).....

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.

 


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله علوم اقتصادی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده علوم اقتصادی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



Market value added
economic VALUE ADDED

ثبت سفارش جدید