Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
764,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی كامپيوتر " با موضوع " یک روش تخصیص چندکاناله چند فرکانسی در شبکه های مِش بی سیم " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
یک روش تخصیص چندکاناله چند فرکانسی در شبکه های مِش بی سیم
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Computer Networks and Information Technologies
سال انتشار
2011
کد محصول
1000405
تعداد صفحات انگليسی
5
تعداد صفحات فارسی
7
قیمت بر حسب ریال
764,500
نوع فایل های ضمیمه
Word+Pdf
حجم فایل
649 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

 شبکه های مِش بی سیم(WMNs) امروزه به دلیل اینکه به یکی از ابزارهای مؤثر در زمینه ی فراهم ساختن اینترنت BroadBand  مبدل گشته اند، مورد توجه زیادی قرار گرفته اند. در این شبکه ها، بهره وری و توان کاری، یکی از معیار های مهم مشخص کننده ی کیفیت سرویس می­باشد. این شبکه ها، از فرکانس های رادیوئی چندگانه و کانال های ارتباطی متعامد ، به منظور کاهش تداخلات و درعین حال افزایش توان کاری استفاده می­کنند. در کار صورت گرفته شده توسط ما، ما یک شِمای تخصیص کانال بر مبنای کلاستر را پیشنهاد می­کنیم و فرض می­کنیم که  واسط های رادیویی بی سیم نیز مجهز به کارت واسط شبکه IEEE 802.11  می­باشند. ما به طور وسیعی به وسیله ی شبیه ساز شبکه NS-2، به شبیه سازی کارهای خود پرداخته و نتایج را با تکنیک های تخصیص کانال مشهور مقایسه کرده ایم، که نتیجه ی آن، یک افزایش قابل توجهی در توان کاری شبکه بوده است.

1-مقدمه

شبکه های مِش بی سیم[1,2] ، با درجه ی بالایی از تحمل پذیری در برابر خطا و هزینه ی بسیار پایین توسعه و نگهداری، خود را به صورت پویا سازماندهی و پیکربندی می­کنند. روش های جایگزینی برای شبکه های Wi-Fi مرسوم وجود دارد، که نیاز به زیرساختارهای بزرگی داشته و متحمل مسئله ی اتصالات Last Mile می­باشند.WMN ها، پلت فرمی را فراهم ساخته اند که نوع های متعددی از شبکه ها اعم از WSN، Wi-Max و شبکه های سلولا را در آن پلت فرم ادغام کرده و اتصالات اینترنت Broadband   را برای گره های سیال و یا نواحی دور دست فراهم ساخته است. تمامی کاربرد های WMN ها نیازمند توان کاری بالا، تأخیر کم و افزونگی مسیر به اندازه ی کافی می­باشند. ارتباطات بی سیم چند هاپه در wmn ها نیز با چندین مسئله مانند تداخلات زیاد، افزایش تصادم به دلیل وجود پایانه های مخفی و سطح بالایی از ترافیک دست و پنجه نرم می­کنند.به دلیل توسعه ی سریع تکنولوژی الکترونیک، این امکان امروزه وجود داشته تا هر دستگاه را مجهز به گره های بی سیمی با فرکانس های رادیوئی متعدد کنیم تا هر گره بتواند به صورت همزمان بر روی کانال های متعامد به مبادله ی داده ها بپردازد. شبکه ی حاصله، به عنوان شبکه ی مِش چندکاناله-چند فرکانسی شناخته می­شود ؛ این شبکه باعث کاهش تداخلات بی سیم می­شود چرا که فرکانس های رادیوئی مجاور، بر روی کانال های متعامد متفاوتی کار می­کنند که این کار باعث افزایش توان کاری شبکه می­شود. نگاشت بین یک واسط رادیوئی و یک کانال متعامد، به عنوان مسئله ی تخصیص کانال(CA) شناخته می­شود[3,7] و از این رو ضروری است تا بتوان این مسئله را به درستی در شبکه  های WMN حل کرد. فرمولاسیون های متعددی برای CA پیشنهاد شده است و اثبات شده است که این مسئله، یک مسئله ی NP-hard می­باشد. همینطور، هیچ کرانه ی چند جمله ای قطعی ای برای CA وجود نداشته و از این رو باید بر روی توسعه ی متد های هیروستیک متمرکز شویدم...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی كامپيوتر در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی كامپيوتر در زمینه کلمات کلیدی زیر است:





Multi-Radio wireless mesh networks
algorithm clustering
channel assignment
throughput


ثبت سفارش جدید