Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
572,000

عنوان مقاله فارسی

اخلاق در حسابداری

تعداد صفحات فارسی
23
کد محصول
1000455
قیمت بر حسب ریال
572,000
نوع فایل های ضمیمه
Word
حجم فایل
25 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



اخلاق در حسابداری

مقدمه

تمامی حرفه های شناخته شده مانند پزشكی ، حقوق ، مهندسی برای خود یك آئین رفتار تهیه كرده اند.

هدف اساسی از تهیه چنین آئین های رفتاری ، ارائه رهنمود های عملی به اعضا برای داشتن طرز تفكر حرفه ای به گونه ای است كه كیفیت ظوابط حرفه آنها را بهبود بخشد.آئین رفتارحرفه ای مهترین خط مشی های حرفه را مشخص نموده و ضامن بقای آن است . ونباید شامل ایده های ذهنی باشد، بلكه باید دارای هدفهای دست یافتنی و مقررات عملی و قابل اجرا برای كار باشد. وجود آئین رفتار حرفه ای ، صاحبكاران وجامعه را مطمئن می سازد كه حرفه می خواهد استاندارد عمل خوبی داشته باشد وهر یك از اعضا را به رعایت آن ملزم می كند.

حرفه حسابداری و حسابرسی با یكی از حساس‌ترین موضوعات مرتبط با اشخاص جامعه یعنی مال و دارایی افراد در ارتباط است. حسابداران مانند پزشكان هستند كه اعتماد شخص مقابل نقش اصلی را در شغل و حرفه آنان دارد. بی‌اعتمادی صاحبكار آفت سیستم‌های حسابداری و حرفه است.

می‌دانیم كه وجود حرفه‌ای بنام حسابداری و حسابرسی پیامد وجود فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری است و بدون آن شكل نخواهد گرفت. صاحبان كار محركان چرخه اقتصادی محسوب می‌شوند؛ بنابراین كسب اعتماد آنان در استفاده از حرفه حسابرسی و حسابداری، وظیفه همه حسابداران و شاغلان در این حرفه است تا آینده حرفه حسابداری تضمین شود. بنابر این آینده حرفه منوط به داشتن ارزش‌های درستكاری، صداقت و تخصص است. در شرایطی كه حرفه حسابداری هنوز نتوانسته است جایگاهی در جامعه ایران و به ویژه در نزد دولتمردان به دست آورد افزایش بی‌اعتمادی به حسابداران به هر دلیل و علت نقش مخربی در توسعه پایدار حرفه خواهد داشت....


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله حسابداری در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده حسابداری در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


ثبت سفارش جدید