Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
638,000

عنوان مقاله فارسی

بررسی آثار مالیات بر ارزش افزوده مشاغل

تعداد صفحات فارسی
96
کد محصول
1000512
قیمت بر حسب ریال
638,000
نوع فایل های ضمیمه
word
حجم فایل
943 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



بررسی آثار مالیات بر ارزش افزوده مشاغل

فصل اول: مالیات بر ارزش افزوده و ویژگی های آن

1-1-مقدمه

پس از جنگ جهانی دوم بنا به دلایل متعدد بسیاری از كشورها درصدد اصلاح ساختار مالیاتی خود بر آمدند. در این میان مالیات بر ارزش افزوده  در دو دهه ی گذشته به عنوان یك روش جدید مطرح شده و به لحاظ ویژگی های انعطاف پذیری كه دارد مورد توجه كشورهای مختلف به هنگام اصلاح ساختار مالیاتی واقع شده است.دلایلی كه انگیزه ی این اصلاح را در كشورهای گوناگون ایجاد كرد مسائل مختلفی بوده كه به رغم در برداشتن طیف وسیعی از موارد مختلف می توان آنها را در چهار مورد زیر دسته بندی كرد:

1)رفع نارسایی های مالیاتی سنتی

2)ایجاد منبع درآمد برای پاسخگویی به هزینه های روزافزون دولت.

3)ایجاد سیستم مالیاتی متناسب با عملكرد پیمان های منطقه ای

4)ایجاد تحول در ساختار مالیاتی به دلیل هماهنگ نبودن آن با روند توسعه اقتصادی

به رغم این كه به دلیل ناشناخته بودن مالیات بر ارزش افزوده برخی از كشورها نسبت به پذیرش آن ابراز نگرانی كرده اند، اما با گذشت زمان شمار كشورهای استفاده كننده از این مالیات به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

به طور كلی در بررسی های گوناگون در خصوص تئوری مالیات بر ارزش افزوده صاحب نظران اقتصادی این مالیات را از سه جنبه ی مختلف مورد بررسی قرار داده اند. این سه جنبه عبارتند از:

الف) مسائل ساختاری-اقتصادی-اجتماعی مالیاتی بر ارزش افزوده مشكلات مرتبط با آن ها و راههای مقابله با این مشكلات

ب)اثرات مخلتف مالیات بر ارزش افزوده بر متغیرهای اقتصادی  از دیدگاه خرد و كلان.

ج) فرق مختلف اجرای مالیات بر ارزش افزوده در كشورهای مختلف و استفاده از تجارب حاصل به منظور بهبود ساختار این روش مالیاتی. در قسمت های بوری پس از شرح مختصر تاریخچه ی مالیات بر ارزش افزوده، به تجزیه و تحلیل كامل موارد فوق الذكر پرداخته خواهد شد.

2-1-تاریخچه مختصر مالیات بر ارزش افزوده

در 1981 مالیات بر ارزش افزوده توسط فون زیمنس به منظور فائق آمدن بر مسائل  مالی بعد از جنگ طرح ریزی و به دولت آلمان معرفی شد. به رغم اظهار علاقه و تمایل كشورهای دیگر( مثل آرژانتین و فرانسه) در مورد آگاهی از چگونگی ساختار مالیات بر ارزش افزوده، این مالیات به طور رسمی تا 1954 در هیچ كشوری به كار گرفته نشد. در این سال كشور فرانسه مالیات بر ارزش افزوده را به صورت مالیاتی برای كالاهای مصرفی در مرحله ی تولید اعمال كرد و در 1986 این كشور توانست مالیات بر ارزش افزوده را به صورت مالیاتی جامع به مرحله خرده فروشی گسترش دهد.

در دهه 1960 بسیاری از كشورهای اروپایی از مزایای مالیات بر ارزش افزوده آگاه شوند و این مالیات تدریجا در سیستم مالیاتی بسیاری از كشورهای اروپایی به كار گرفته شد در اواسط 1960 در سال 1966، جامعه ی اروپا به منظور هماهنگ سازی سیستم مالیاتی و بهبود جریان كالاها و خدمات تمام كشورهای عضو را مكلف و پذیرفتن ساختار مالیات بر ارزش افزوده كرد و نیز پذیرش این مالیات را به عنوان یكی از پیش نیازهای لازم به منظور عضویت در جامعه اروپا عنوان نمود....


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله حسابداری در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده حسابداری در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


ثبت سفارش جدید